İlkokul 3. sınıf İngilizce öğrenci ders kitabının İngilizce öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hızla değişen ve gelişen, toplumlararası iletişimin ve etkileşimin arttığı dünyamızda, toplumların ve bireylerin birbirleriyle iletişim kurmak için yabancı dil öğrenmeye ihtiyaç duymaları ile birlikte yabancı dil öğrenmenin erken yaşta daha kolay gerçekleşmesinin araştırmalar sonucu ortaya çıkması, yabancı dilin ilkokullarda öğretim programına dahil edilmesi ile sonuçlanmış ve ülkemizde 2013-2014 öğretim yılından itibaren yabancı dil olarak İngilizce 2. Sınıftan itibaren verilmeye başlanmış, yabancı dil öğretim programının bir parçası olan ders kitapları da bu gelişmeler neticesinde yeniden düzenlenmiştir. Bu çalışmanın amacı, ilkokul 3. Sınıflarda okutulan İngilizce Ders Kitabını öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmek, kitabın zayıf ve güçlü yönlerine ilişkin dönüt sağlamak ve bu dönüt sayesinde yapılması gerekli görülen değişiklikler var ise öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda yapılmasıdır. Ders kitabının değerlendirilmesi amacıyla yürütülen bu çalışmada, ilgili alan yazından geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmış bir kitap değerlendirme anketi kullanılmıştır. Anketin nicel kısmını oluşturan 51 maddeden oluşan soruların analizinde MS Excel ve SPSS, ve nitel kısmı oluşturan açık uçlu soruların analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmaya, Burdur il ve ilçelerindeki ilkokullarda görev yapmakta olan 46 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Anketten elde edilen bulgular, öğretmenlerin görüşlerine göre kitabın olumlu ve olumsuz yanları benzer şekilde algılandığını göstermektedir. Aynı zamanda kitap inceleme anketinin kategorileri olan sekiz alt kategorinin yedisinde öğretmenlerin kararsız oldukları bulunmuştur. Bu kategoriler için öğretmenlerin kitap ile ilgili olumlu veya olumsuz bir algılarıın olmadığı söylenebilir. Sadece destekleyici kaynaklar kategorisinde öğretmenlerin görüşleri katılmıyorum olarak belirlenmiştir. Madde bazında bakıldığında ise 51 maddeden 37'si kararsızım, yedisi katılmıyorum, yedisi katılıyorum görüş aralığında bulunmuş, anketin genelinin madde ortalaması ise 3,08 olarak tespit edilmiştir. Bu bulgulara dayanarak, katılımcı öğretmenlerin kitabın genelinin etkinliği konusunda kararsız oldukları belirtilebilir. Açık uçlu sorulara verdikleri cevaplarda ise öğretmenlerin, çalışma kitabının olmaması ve alıştırmaların yetersiz olması kitabın zayıf yönüyle ilgili olarak sıklıkla belirttikleri eksiklikler olarak belirlenmiştir. In our changing and developing World, along with the need for foreign language for societies and individuals to have communication with each other and finding out that learning a foreign language at early ages is easier, resulted in including learning a foreign language in curriculum and since 2013-2014 academic year, English as foreign language has started to be taught in Primary schools and the books as a part of foreign language teaching programme have been revised as a result of this development. The purpose of this study was to evaluate the English Coursebook taught in Primary School Third Grades to provide feedback regarding the strengths and weaknesses of the coursebook and to make changes if needed in accordance with the teachers' views. In this study carried out to evaluate the coursebook, a teacher questionnaire ,of which validity and reliability analysis were done, was used. For the analysis of 51 items that form the quantitative part of the questionnaire, MS Excel and SPSS were used and for the analysis of open-ended questions that form the qualitative part of the questionnaire, content analysis was used. 46 primary school English teachers from Burdur center and districts participated in this study. Findings obtained from the study showed that according to the views of teachers, negative and positive sides of the coursebook were perceived similarly. Also, it was found that, for the seven of eight sub-categories, which at the same time were the categories of the questionnaire; teachers were found to be neutral. It could be said that teachers had no positive or negative perceptions about the coursebook. Only for supporting sources category, teachers' views were found as `I disagree`. When the questonnaire was analysed on item basis it was found that teachers stated their views as `neutral` for thirty-seven items, as `I disagree` for seven and as `I agree` for seven items and mean of questionnaire in general was found as 3,08. On the basis of these findings, it could be stated that teachers were `neutral` about the efficiency of the coursebook in general. For the open-ended questions, it was found that lacking of workbook and inadequate drills were stated as the most important defect of the coursebook by the teachers.
Collections