Öğrenci öğretmen etkileşimine dayalı okuma etkinliklerinin duyuşsal okuma becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, öğrenci-öğretmen etkileşimine dayalı okuma etkinliklerinin öğrencilerin duyuşsal okuma becerilerinden okuma ilgisi ile okur özyeterliği üzerinde bir etkisinin olup olmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, araştırmacının da çalışma sürecine katıldığı eylem araştırması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 6. sınıfta öğrenim gören 12 öğrenci oluşturmuştur. Öğretmen-öğrenci etkileşimine dayalı on dört haftalık bir okuma etkinliği planlanmıştır. Çalışmanın ilk haftasında ön test, son haftasında ise son test uygulanarak yapılan etkileşimli okuma etkinliklerinin etkisi belirlenmek istenmiştir. Çalışmanın verileri, Dökmen (1994) tarafından geliştirilen `Okuma İlgisi Ölçeği` ile Ülper, Yaylı ve Karakaya (2003) tarafından geliştirilen `Okur Özyeterlilik Ölçeği` ile toplanmıştır. Okuma İlgisi Ölçeği beşli Likert tipinde hazırlanan 20 maddeden oluşmuştur. Okur Özyeterlik Ölçeği ise beşli Likert tipinde hazırlanan 36 maddeden oluşmuştur. Okuma İlgisi Ölçeğinin Alfa güvenirlik katsayısı .870, Okur Özyeterlik Ölçeğinin Alfa güvenirlik katsayısı ise .945 olarak bulunmuştur. Verilerin çözümlenmesi, SPSS (24.0) programı ile yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, İlişkili t Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, öğrenci öğretmen etkileşimine dayalı okuma etkinliklerinin öğrencilerin okuma ilgilerinde ve okur özyeterliklerinde anlamlı bir artışa yol açtığını göstermiştir. Çalışma sonuçlarına göre öğrenci öğretmen etkileşimine dayalı okuma etkinliklerinin başka öğrenciler üzerinde de uygulanması, öğretmenlerin öğrenci ilgi ve isteklerine yanıt vermeleri ve çalışma konusuyla ilgili daha fazla araştırma yapılması önerilmiştir. This study was conducted to investigate whether reading activities based on student-teacher interaction have an effect on reader self-efficacy and reading interest from effective reading skills of students. In the study, an action research model was used in which the researcher also participated in the study process. The study group of the research consisted of 12 students studying in 6th grade. A fourteen-week reading activity based on teacher-student interaction was planned. It was intended to determine the effect of interactive reading activities carried out by applying the pre-test in the first week of the study and the post-test in the last week. The data of the study were collected with the `Reading Interest Scale` developed by Dökmen (1994) and with the `Reader Self-efficacy Scale` developed by Ülper, Yaylı, and Karakaya (2003). The Reading Interest Scale is composed of 20 items, which are prepared in a five-point Likert type. The Reader Self-Efficacy Scale is composed of 36 items, which are prepared in a five-point Likert type. The Alpha reliability coefficient of the Reading Interest Scale was found as 870 and the Alpha reliability coefficient of the Reader Self-Efficacy Scale was found as 945. The analysis of the data was done with the SPSS (24.0) program. Frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, Paired sample t-Test, Wilcoxon Signed Rank Test were used to analyze the data. Findings from the study showed that reading activities based on student-teacher interaction lead to a significant increase in reading interest and reader self-efficacy of students. According to the results of the study, it was suggested that the reading activities based on the student-teacher interaction were also applied to other students, that the teachers responded to the students' interests and requests, and that more research on the study topic was conducted.
Collections