Beden eğitimi derslerinde uygulanan yapılandırmacı öğrenmenin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlar üzerine etkisinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi derslerinde uygulanan yapılandırmacı öğrenmenin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlara etkisinin deney ve kontrol grubu üzerindeki etkisinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmada deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu toplamda 34 ortaokul öğrencisi ve 63 lise öğrencisinden oluşan 52'si kontrol, 45'i deney grubu olmak üzere toplamda 97 öğrenciden oluşmuştur. Çalışmanın kontrol grubunu; 11 kız, 7 erkek, toplam 18 ortaokul 6. sınıf öğrencisi ile 20 kız, 14 erkek, toplam 34 lise 9. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Deney grubunu ise; 5 kız, 11 erkek, toplam 16 ortaokul 6. sınıf öğrencisi ile 13 kız, 16 erkek, toplam 29 lise 9. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Bir dönem süresince yapılandırmacı öğrenim ile yürütülen beden eğitimi derslerinin sonunda öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlarına etkisi belirlenen ölçeklerle tespit edilerek karşılaştırılmıştır. Veri toplama aracı olarak; bilişsel alan için; araştırmacı tarafından hazırlanan bilişsel bilgi formu, duyuşsal alan için; Güllü ve Güçlü (2009) tarafından geliştirilmiş `Ortaöğretim Öğrencileri İçin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği` ile Karakılıç, (2009) tarafından geliştirilmiş `Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum Ölçeği`, psikomotor alan için; araştırmacı tarafından geliştirilmiş uygulama sınav ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde; grupların uygulama sonrası bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlardaki farklılığın analizi için Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Verilerin normal dağılıma sahip olmamasından dolayı non-parametrik testler uygulanmıştır. Elde edilen verilere göre; öğrencilerin bilişsel ve psikomotor alanlarında deney ve kontrol grubu değişkenine göre deney grubu lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Öğrencilerin duyuşsal alanlarında; deney ve kontrol grubunda ön test son test verilerine göre ortaokul öğrencilerinde anlamlı bir farklılık bulunmazken, lise öğrencilerinde kontrol grubu ön test son test verilerinde anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Sonuç olarak; beden eğitimi ve spor derslerinde uygulanan yapılandırmacı öğrenmenin, öğrencilerin bilişsel ve psikomotor alan becerileri üzerinde daha fazla olumlu katkı sağladığı söylenebilir. The aim of this study is to compare the effect of constructivist learning on cognitive, affective and psycho-motor areas applied to physical education classes in experimental and control groups. The experimental research model was used. The study group was consisted of 34 middle school students and 63 high school students in total and 52 students consisted of control group, 45 students consisted of experimental group students a total of 97 students. The control group of the study was consisted of 11 girls, 7 boys, a total of 18 middle school 6th grade students and 20 female, 14 male, has a total of 34 high school students in the 9th grade. The experimental group was consisted of 5 female, 11 male, 16 middle school 6 students and 13 girls, 16 boys, 29 high school 9 students. At the end of physical education courses carried out with constructivist learning for a period, the cognitive, affective and psycho-motor areas of the students were compared with the determined scales.As a data collection tool; for cognitive field; the cognitive information form prepared by the researcher, for the affective area; developed by Rose and Strong (2009) `Secondary School Students for Physical Education Course Attitude Scale` and developed by Karakılıç (2009) `Attitude Scale towards Physical Education Course`, for psychomotor field; the application scale developed by the researcher, was used. In analyzing the data; Mann Whitney U test was used to analyze the differences in cognitive, affective and psychomotor areas after the application of the groups. Nonparametric tests were applied due to the lack of normal distribution of data.According to the data obtained; In the cognitive and psychomotor fields of students, a significant difference was found in favor of the experimental group according to the experimental and control group variables. n the affective areas of students; While there was no significant difference in the middle school students in the experimental and control groups, there was a significant difference in the control group pre-test post-test data. As a result; it can be said that constructivist learning applied in physical education and sports classes has more positive contribution on students' cognitive and psychomotor field skills.
Collections