Viyola eğitiminde popüler müziklerden yararlanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde 2017-2018 eğitim öğretim yılında yapılan genel müfredat değişikliği ile öğretim programları yeniden güncellenmiş ders kitapları ve ders planları bu müfredata yönelik hazırlanmıştır. Güzel sanatlar lisesi viyola öğretim programında uygulanan çalgı eğitimi 4 senelik bir aşamayı kapsamaktadır. Viyolanın batı müziği çalgısı olmasının da etkisiyle, batı müziği temelli, gam çalışmaları, etütler ve metotların kullanıldığı bir süreç içerisinde, eğitim-öğretim verilmektedir.Güncellenen viyola öğretim programı her yeni programda olması gerektiği gibi, değişmekte olan eğitim sistemi, beklenen kazanımlar, öğrencilerin ilgi ihtiyaçları ve çağın gereklerini dikkate alarak hazırlanmıştır. Buna göre programda repertuvara ilişkin farklılıklardan bir tanesi de `popüler müzikler` başlığının olmasıdır. Bu çalışmada, viyola eğitiminde kullanılan yöntem ve metotlara ilaveten, öğrencilerin çalgılarına olan ilgilerini ve akademik başarılarını arttırabilmeleri, çalgılarını güncel hayatta etkili ve verimli kullanabilmeleri için, viyola eğitimine uyarlanmış Popüler Müzik Dağarcığından yararlanarak çalgı eğitimine katkıda bulunmak amaçlanmıştır.Buradan hareketle, Popüler müziklerin viyola eğitiminde kullanılmasının öğrencilerin başarısına olan etkisinin belirlenmesi ve viyola eğitimi alanında oluşturulabilecek bir repertuara katkı sağlaması açısından önem taşımaktadır. Araştırmanın günümüz viyola eğitiminde beklenen kazanımların gerçekleşmesine imkan ve katkı sağladığı düşünülmektedir.Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'nin farklı bölgelerinde bulunan 7 Güzel Sanatlar Lisesi ve bu liselerde en az bir yıllık öğrenim gören, ana çalgısı viyola olan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın deney ve kontrol grubunu denklik testi uygulanarak seçilen 46 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma betimsel olup, araştırmanın yürütülmesinde deney kontrol gruplu karışık deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; araştırmanın Alt problemlerinde öğrencilerin müzikal, teknik ve genel anlamdaki gelişimlerini tespit etmeye yönelik bireysel çalgı eğitimi dersi performans ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini almak üzere görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, görüş alma formu ile elde edilen verileri çözümlemek için içerik analizi kullanılmış, frekans(f), yüzde(%), aritmetik ortalama ,Mann Whitney U, testi gibi istatiksel analiz modellerinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre; uygulamada kullanılan popüler müzik repertuarının öğrencilerin teknik- müzikal boyuttaki gelişimlerine katkı sağladığı ve genel anlamdaki çalgı performanslarının gelişiminde daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Buna göre popüler müziklerin viyola eğitiminde kullanılmasının öğrencilerin çalgı performanslarının gelişimlerini arttırma ve desteklemede etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Yapılan bu araştırmada genel olarak öğretmen ve öğrencilerin, viyola eğitiminde popüler müziklerin kullanılmasını olumlu karşıladıkları söylenebilir. Bu durumda popüler müzik eserlerinin viyola eğitiminde kullanılmasının öğrencilerin başarılarını arttırabileceği ve dersteki başarıyı arttırabileceği göz önünde bulunmalıdır. Under the general curriculum change that was implemented in the 2017-2018 academic year educational programs have been re-updated, and coursebooks and lesson plans have been prepared in accordance with this new curriculum. The instrumental education that is implemented in the viola education program of high school of fine arts comprises a phase of four years. With the effect of the viola being an instrument of western music, education is provided within a period in which scale practices, studies and methods based on western music are utilized.The viola education program, which has been updated, has been prepared in accordance with the changing education system, anticipated outcomes, students' needs and interests, and requirements of the modern era, as it should be in any new program. In this context, one of the differences pertaining to the repertoire in the program is that there is a heading named `popular music`. In addition to the methods and ways that are utilized in viola education, this study aims to contribute to instrumental education at large by making use of popular music repertoire adapted to viola education in order to have students show more interest in their instruments and increase their academic success, and use their instruments effectively and productively in daily life. Thus, determining the effect of the use of popular music in viola education on students' success is important in that it will possibly contribute to a repertoire that is likely to be created in the field of viola education. It is thought that the study will enable the anticipated outcomes of today's viola education to be realized. The working group of the study is comprised of 7 high schools of fine arts located in different parts of Turkey and students attending these high schools for at least a year and whose main instrument is the viola. The test and control group of the study is comprised of 46 students who were chosen with the application of an equivalency test. The study is descriptive in character and a mixed experimental design with a test control group was used while conducting the study. As the data collection tool, the subject of individual instrumental training was used as a performance measuring tool aimed at determining the musical, technical and overall development of students under the subcategories of the study. A feedback form was used to collect the views of the teachers and students who participated in the study. In the analysis of the data, in order to analyze the data that was collected through the feedback form, content analysis and statistical analysis models such as frequency (f), percentage (%), arithmetic mean , the Mann Whitney U test, etc. were implemented. According to the data collected at the end of the study, it was found that the popular music repertoire used in practice contributes to the technical and musical development of students and it is more effective in terms of their development in instrumental performance in a general sense. Thus, we arrive at the conclusion that the use of popular music in viola education has a positive effect in increasing and supporting students' development in instrumental performance. In this study that was conducted, it is safe to say that teachers and students in general have a favorable opinion regarding the use of popular music in viola education. Therefore, we must bear in mind the fact that the use of popular music in viola education is likely to increase the success rates of students in general and in class.
Collections