Marka deneyiminin marka değeri üzerine etkisi: Türk Hava Yolları ile kıtalar arası uçuş yapan yolculara yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bugün dünyanın farklı yerlerinde yer alan uçuş noktaları ile yolcularına geniş bir dünyanın kapılarını açan Türk Hava Yolları, dünyada en fazla ülkeye sefer düzenleyen hava yolu şirketi olarak ilk sıralarda yer almaktadır. İlham veren marka olma hedefini gerçekleştiren Türk Hava Yolları, yolcu potansiyeli ile 10 yıla aşkın süredir yükselen bir performans sergilemektedir. Bu doğrultuda, Türk Hava Yollarının başarısı marka başarısıyla özdeşleşmiştir. Bu anlamda, tüketici temelli marka değeri ve marka deneyimi temel alınarak uygulamanın ölçümü yapılmış ve marka deneyimi boyutları ile marka değeri arasındaki ilişki tespit edilmiştir. Uygulama kapsamında, Türk Hava Yolları ile Amerika Birleşik Devletlerine en az bir kez yolculuk eden katılımcılar örneklem olarak tespit edilmiştir. Anket internet aracılığı ile bilgi edinme yöntemi kullanılarak sosyal medya aracılığıyla tesadüfi şekilde uygulanarak veriler toplanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen veriler, normal dağılıma uygun olup tanımlayıcı istatistikler, normal dağılım bilgileri, demografik bulgular, birinci ve ikinci düzey doğrulayıcı faktör analizleri, yol analizi ve tutum farklılıklarının T-testi ve ANOVA testi analizleri araştırma kapsamında yer almıştır. Today, Turkish Airlines, which opens the doors of a wide world to its passengers and have flights to different parts of the world, ranks among the best as it flies to most countries in the world. Turkish Airlines, which achieved to become an inspirational brand, has a great passenger potential and has been doing very well for more than ten years. Turkish Airlines is our national brand and we are proud of it. Its success and its brand success can be identified with each other. The concepts of brand equity and brand experience are extremely important for many airlines companies. Therefore, calculations are made based on consumer-based brand equity and brand experience and the relationship between brand equity dimensions and brand experience is documented. For this study, people, who traveled to the United States from Turkey at least once, participated in this survey. In line with the scale above, the survey questions were asked to random people through social media by using internet based data collection methodology. Moreover, descriptive statistics of the data, normal distribution information, demographic findings, first and second level confirmatory factor analysis, attitude differences of T-test and ANOVA analysis and path analysis are documented.
Collections