48-60 aylık çocukların teknolojik alet kullanım durumuna göre sosyal davranışlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 48 – 60 aylık çocukların çeşitli değişkenler (cinsiyet, okul türü, annenin çalışma durumu, ailedeki çocuk sayısı, evde internet olması/olmaması durumu) ve özellikle de teknolojik aletleri sık veya seyrek kullanımlarına göre sınıf ortamında sergiledikleri sosyal davranışların farklılaşma durumunu belirlemek amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Isparta il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel anaokullarına devam eden 48 – 60 aylık 169 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; çocukların ve ailelerinin özelliklerini belirlemeye ve çocukların teknolojik alet kullanımları ile ilgili bilgiler edinmeye yönelik `Teknolojik Alet Kullanımına İlişkin Bilgi Formu`, çocukların sosyal davranışlarını tespit etmeye yönelik `Okul Öncesi Sosyal Davranış Ölçeği - Öğretmen Formu` (OÖSDÖ – ÖF) kullanılmıştır. Teknolojik alet kullanımına ilişkin bilgi formu üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde dokuz adet demografik sorular, ikinci bölümde üç adet ailenin evinde bulunan teknolojik aletler hakkında sorular ve son bölümde sekiz adet, çocuğun teknolojik alet kullanımına ilişkin sorular yer almaktadır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde, alt problemlerin kategorilerine göre Kruskal Wallis – H Testi veya Mann Whitney – U Testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, 48-60 aylık çocukların sosyal davranışları ile birkaç değişken arasında anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Çocukların cinsiyetlerine göre sosyal davranışları olumlu sosyal davranış alt boyutunda kız çocukların lehine ve fiziksel saldırganlık alt boyutunda erkek çocukların lehine, devam ettikleri okul türüne göre sosyal davranışları olumlu sosyal davranış alt boyutunda özel anaokuluna devam eden çocukların lehine, fiziksel saldırganlık, ilişkisel saldırganlık ve depresif duygulanım alt boyutlarında devlet ana okuluna devam eden çocukların lehine, evde internet bağlantısı olması/olmaması durumuna göre sosyal davranışları fiziksel saldırganlık, ilişkisel saldırganlık ve depresif duygulanım alt boyutlarında evinde internet bağlantısı olan çocukların lehine olmak üzere anlamlı olarak farklılaşmaktadır.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, Sosyal Davranışlar, Teknoloji, Teknoloji Eğitimi In this study, 48 - 60 months old children attending pre-school education institutions have various variables (gender, type of school, mother's working status, number of children in the family, presence / absence of Internet at home), and especially the technological device in the classroom environment according to their frequent or infrequent use. Relational scanning model was used to determine the differentiation status of social behaviors. The study group consisted of 169 children aged 48 - 60 months attending official and private kindergartens under the Ministry of National Education in the city center of Isparta. As a data collection tool; `Information Form for Technological Devices`, `Preschool Social Behavior Scale - Teacher Form (PSBS-TF)` was used to determine the characteristics of children and their families and to obtain information about the use of technological tools. The questionnaire on the use of technological tools consists of three parts. In the first part, there are 9 demographic questions, in the second part there are questions about the technological devices in the house of three families and in the last section there are eight questions about the use of technological devices of the child.SPSS package program was used for data analysis. In the analysis of the data, Kruskal Wallis - H Test or Mann Whitney - U Test was used according to the categories of sub problems. As a result of the analyzes, there were significant differences between the social behaviors of 48-60 months old children and several variables. The social behavior of the children according to their gender in favor of girls in the sub-dimension of positive social behavior, and in favor of boys in the sub-dimension of physical aggression, in favor of children attending the special kindergarten in the sub-dimension of positive social behavior, in the favor of children attending the kind of school, physical aggression, relational aggression and depressive affect In the favor of the children attending the state kindergarten, the social behaviors differ significantly in terms of physical aggression, relational aggression and depressive affect sub-dimensions in favor of the children who have internet connection at home.Key Words: Pre-school Education, Social Behavior, Technology, Technology Education
Collections