Ortaokullarda beden eğitimi ve spor dersinde verilen değerler eğitiminin amaçlarına ulaşma düzeylerinin incelenmesi(Burdur ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokullarda beden eğitimi ve spor dersinde verilen değerlereğitiminin amaçlarına ulaşma düzeylerinin cinsiyet ve aktif spor yapma-yapmamadeğişkenine göre anlamlı farklılık olup olmadığının incelenmesidir.Araştırmanın problemini; `ortaokullarda beden eğitimi ve spor dersinde verilendeğerler eğitiminin amaçlarına ulaşma düzeyi nasıldır?` sorusu oluşturmaktadır. Altproblemlerini ise; `Beden eğitimi ve spor dersi ile değerlerin kazandırılmasındacinsiyete göre anlamlı bir farklılık var mıdır? ile `Beden eğitimi ve spor dersi iledeğerlerin kazandırılmasında aktif spor yapıp yapmama durumuna göre anlamlı birfarklılık var mıdır?` sorularından oluşmuştur. Bu araştırma, tarama modellerindenilişkisel tarama modelinde bir çalışmadır. Bu model ile yapılan araştırmalarda en çokbetimsel istatistik teknikleri kullanılmaktadır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde Burdurilindeki ortaokullarda öğrenim gören 8. sınıf öğrencilerinden oluşan toplam 828öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunun seçimi, kolay ulaşılabilir örneklemtekniğine göre belirlenmiştir. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen`Beden Eğitimi ve Spor Dersi Değerler Ölçeği (BESDD)` ile toplanmıştır. Bu ölçek4 kategoriden ve 17 maddeden oluşmaktadır. Verilerin analizi; bilgisayar programlarıile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre sonuçlardan bazılarışöyledir: `Milli, Evrensel ve Kültürel Değerler` kazanımlarında; `Atatürk' ün sporave sporcuya verdiği önemi inceleyerek çıkarımlarda bulunurum` kazanımına yönelikcinsiyet değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.Yani cinsiyetler arası verilen cevaplarda görüş farklılığı yoktur. Bu verilere göre,katılımcıların bu kazanıma ulaşma oranının orta düzeyde olduğunu söylenebilir.`Bayram, kutlama ve törenlerde sorumluluk alırım` kazanımında katılımcılarıntoplamda orta düzeyde, cinsiyet değişkenine göre ise kadın katılımcıların erkeklereoranla daha fazla kazandıkları görülmektedir. `Diğer kültürlere ait halk danslarınıaraştırırım` kazanımına yönelik cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılıkbulunamamıştır. Bu değer kazanımına; aktif spor yapma ve yapmama değişkeniaçısından bakıldığında, karşılaştırmalı istatistik analizi sonucunda anlamlı birfarklılık bulunamamıştır. Bir başka değer olan, `Diğer kültürlere ait halk danslarınıuygularım` kazanımına yönelik toplamda verilen cevaplar cinsiyet değişkenine göreistatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bu değer kazanımına verilencevapları aktif spor yapma ve yapmama değişkenine göre bakıldığında,karşılaştırmalı istatistik analizinde aktif spor yapanlar değişkenine göre anlamlıfarklılık bulunmuştur. The aim of this study is to investigate whether there is a significant difference inachievement of values education goals given in physical education and sports coursesin secondary schools according to variables of gender and doing active sports or not.The problem of this research is `What is the achievement level of values educationgoals given in physical education and sports course taught in secondary schools? `.Sub problems are as follows: Is there a significant difference in terms of genderabout acquiring values with physical education and sports course? and Is there asignificant difference in acquisition of values with physical education and sportscourse according to status of doing active sports or not? This study is a correlationalsurvey model which is one of the survey models. In this type of research, mostly,descriptive statistical techniques are used.The study group of research consists of 828 students who are 8th grade students insecondary schools in Burdur in the fall semester of 2018-2019 academic year. Theselection of study group was determined according to convenient samplingtechnique. The data of study were collected with Physical Education and SportsCourse Values Scale (BESDD) developed by the researcher. This scale consists of 4categories and 17 items. The data were analyzed with computer programs. Accordingto the findings of the research, some of the results are as follows: In the objectives of`National, Universal and Cultural Values` ; there was no statistically significantdifference according to gender variable about objective of `I make inferences byexamining importance Atatürk gives to sports and athletes`. In other words, there isno opinion difference in the answers in terms of genders. According to these data, itcan be said that the rate of achieving this objective is at medium level.In the objective of `I take responsibility in festivals, celebrations and ceremonies, itis seen that the participants have a medium level in total and the female participantsacquire more than males in terms of gender variable. No significant difference wasfound according to the gender variable for the objective of `I research folk dances ofother cultures `. When this value objective was examined in terms of doing activesports or not, no significant difference was found as a result of comparative statisticalanalysis. There was no statistically significant difference between answers given tothe other value, `I perform folk dances of other cultures` according to the gendervariable. A significant difference was found in comparative statistical analysis whenthe answers given to this value objective were examined according to the variable ofdoing active sports or not.
Collections