Özel eğitim öğretmenlerinin fen bilgisi öğretimi öz yeterlik inanç düzeyleri ve fen bilgisi öğretimine yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı özel eğitim öğretmenlerinin fen bilgisi öğretimi öz yeterlik inanç düzeyleri ve fen bilgisi öğretimine yönelik tutumlarının, cinsiyet, öğretmenlik deneyimi, mezun olunan bölüm, çalıştıkları kurum ve hizmet içi eğitim kapsamında fen kursu alıp almama durumları açısından incelemek ve sonuçları değerlendirmektir. Bu amaçla araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modelinde karşılaştırma türü ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapan 191 özel eğitim öğretmeni ile yürütülmüştür. Veri toplama araçları olarak Fen Bilgisi Öğretimi Öz Yeterlik İnancı Ölçeği, Fen Bilgisi Tutum Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Kişisel bilgi formu öğretmenlerin cinsiyet, öğretmenlik deneyimi, mezun olunan bölüm, çalıştıkları kurum ve hizmet içi eğitim kapsamında fen kursu alıp almama durumlarını sorgulayan sorulardan oluşmaktadır. Fen Bilgisi Öğretimi Öz Yeterlik İnancı Ölçeği 21 adet likert tipinde sorudan oluşmakta olup iki faktör altında toplanmıştır. Fen Bilgisi Tutum Ölçeği de 19 adet likert tipi sorudan oluşmuş ve iki faktör altında toplanmıştır. Veriler betimsel istatistik ve Tek Yönlü MANOVA analizleri ile çözümlenerek sonuçlar elde edilmiştir. Analiz sonuçları özel eğitim öğretmenlerinin birlikte fen bilgisi öğretimi öz yeterlik inanç düzeyleri ve fen bilgisi öğretimine yönelik tutumlarının cinsiyet, öğretmenlik deneyimi, mezun olunan bölüm, çalıştıkları kurum ve hizmet içi eğitim kapsamında fen kursu alıp almama durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar göstermediğini ortaya çıkarmıştır. The aim of this study is to examine the beliefs of special education teachers' science teaching self-efficacy beliefs and their attitudes towards science teaching in terms of their gender, teaching experience, graduation department, the institution they work in and whether they had any in-service training science course or not. For this purpose, a comparative type of relational survey design was used in the descriptive survey model, one of the quantitative research methods. The study was conducted with 191 special education teachers working in schools affiliated to the Ministry of National Education in 2018-2019 academic year. The Science Teaching Self-efficacy Belief Scale, Science Attitude Scale and Personal Information Form were used as measuring tools. The personal information form consists of questions asking about their gender, teaching experience, graduation department, the institution they work for and whether they take a science course or not in the context of in-service training course. The Science Teaching Self-efficacy Belief Scale consists of 21 likert type questions that were collected under two factors. The Science Attitude Scale consists of 19 likert type questions that were also collected under two factors. The data was analyzed via both descriptive statistics and One Way MANOVA techniques. The results indicated that the collective variables of special education teachers' science teaching self-efficacy beliefs and their attitudes towards science teaching did not show any statistically significant differences interms of their gender, teaching experience, graduation department, institution and in-service training science course.
Collections