Düzenli fiziksel aktivitelere, sosyal etkinliklere katılımın ve seçili değişkenlerin okul yaşantısına ve okul motivasyonu üzerine etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı düzenli fiziksel aktivitelere, sosyal etkinliklere katılımın ve seçili değişkenlerin okul yaşantısına ve okul motivasyonu üzerine etkisinin araştırılmasıdır. Çalışmaya yaşları 13,55±0,62 yıl olan 470 (%50,4) erkek, 463 (%49,6) kadın toplam 933 kişi katılmıştır. Çalışmada genel tarama modellerinden anket yöntemi kullanılmıştır. Veriler iki farklı anket kullanılarak elde edilmiştir. Bunlardan birincisi `Okulda Pozitif Yaşantılar Ölçeği` ikincisi ise `Orta Okul Öğrencileri İçin Okul Motivasyonu Ölçeği` dir. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 15 paket programımdan faydalanılmıştır. Veri analizinde ilk önce dağılımın normalitesine bakılmıştır. Normallik dağılımı Shapiro-Wilk testi ile yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde iki bağımsız grup arasında farklılığın tespiti için Mann-Whitney U, üç ya da daha fazla grubun karşılaştırması için Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Katılımcıların okulda pozitif yaşantısını cinsiyet, fiziksel aktivitelere katılım, sosyal etkinliklere katılım, dert başarısı, devamsızlık süresi, sanal ortamda geçirilen süre, iyi bir lisede eğitim alma isteği etkilemektedir (P<0.05). Okul motivasyonu ise cinsiyet, sosyal etkinliklere katılım, ders başarısı, devamsızlık süresi, sanal ortamda geçirilen süre, iyi bir lisede eğitim alma isteği etkilemektedir (p<0.05). Sonuç olarak öğrencilerin fiziksel aktivitelere, sosyal etkinliklere yönlendirilmeleri, sanal ortamda daha az vakit geçirmeleri, devamsızlık yapmamaları, ders başarılarının arttırılması yönünde girişimlerde bulunulması, okul yaşantısını ve okul motivasyonunu arttıracaktır. In this study it is aimed to analyse the influence of participating the regular physical activities social occasions and facilities on school life and school motivation. 470 (50,4%) men, 463 (49,6%) women, totally 933 people whose age rank is 13,55+-0,62, took place in the study. In the research study Survey, one of the general scanning models, was used. Results were taken by two different survey models .The first is called as ` Positive Lives at School scale` and the second is `School Motivation Scale for secondary school students`. SPSS 15 packet pragramme was used for evaluating the data. I awas first checked out the normality of the range. Normality range was used for the analysing of two independent groups, Kruskal Wallis H tests were used for the comparison of 3 or more groups. Positive effects of school on the participants are affected by gender, contribution to physical and social activities, school success, abcence period, spending time in the net and the will for the best high school education. Finally, the tendency on the physical and social activities, spending less time in the net, less of absence and improve the school success will increase the positive effect of school life and school motivation.
Collections