Web tabanlı uygulamalarla yabancılara Türkçe sözcük öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, iletişimsel yaklaşıma dayalı olarak web tabanlı MOODLE öğretim yönetim sisteminde hazırlanmış Türkçe sözcük öğretme etkinliklerinin sözcük öğrenmeye etkisi araştırılmıştır. Çalışmada, gerçek deneysel desenlerden kontrol gruplu öntest-sontest seçkisiz araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) Türkçe Öğretim Merkezi'nde (TÖMER) C1 seviyesini bitirmiş ve 2018-2019 eğitim-öğretim yılında farklı fakültelerde eğitim gören 5 kadın, 8 erkek toplam 13 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin 6'sı kontrol grubunda, 7'si ise deney grubunda yer almıştır. Çalışmada, veri toplama aracı olan `Sözcük Testi` deney ve kontrol grubu öğrencilerinin sözcük bilgilerini saptamak amacıyla öntest ve sontest olarak kullanılmıştır. Öntestlerden sonra deney grubuna iletişimsel yaklaşıma dayalı hazırlanan MOODLE uygulaması kapsamında sanal sözlük, sınav, oyunlaştırılmış etkinlikler ile dinleme ve okumaya yönelik paragraf ve diyalog metinleri sunulmuştur. Kontrol grubu öğrencileri için ise sözcük öğretimine yönelik ayrı bir uygulama yapılmamıştır. Bu süreçte deney ve kontrol grubu öğrencileri kendi bölümlerinde eğitimlerine devam etmişlerdir. Çalışmanın sonunda sözcük testinden elde edilen veriler SPSS 22 programında çözümlenmiştir. Böylece öğrencilerin öntest ve sontest puanları arasında anlamlı farklılaşma olup olmadığı belirlenmiştir. Karşılaştırma sonunda deney ve kontrol grubunda anlamlı ilerleme görülmüştür. Ancak deney grubundaki ilerlemenin kontrol grubundaki ilerlemeye göre daha iyi olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sonuca göre deney grubunda yapılan etkinlikler kontrol grubundaki etkinliklere göre öğrencilerin sözcük bilgisini anlamlı derecede arttırmıştır. Anahtar Sözcükler: İletişimsel yaklaşım, MOODLE, Türkçe sözcük öğretimi, web tabanlı uygulamalar In this study, the effect of Turkish vocabulary teaching activities prepared on web based MOODLE teaching management system based on communicative approach on vocabulary learning was investigated. In the study, a pretest-posttest randomized research design with a control group was used. The study group of the study was completed C1 level at Mehmet Akif Ersoy University (MAKU) Turkish Teaching Center (TÖMER) and consisted of 13 students (5 female, 8 male) studying in different faculties in 2018-2019 academic year. 6 of the students were in the control group and 7 of them were in the experimental group. In this study, Word Test which is a data collection tool was used as pre-test and post-test to determine the vocabulary of experimental and control group students. After the pre-tests, the experimental group was presented with virtual dictionaries, exams, gamified activities, paragraphs and dialogue texts for listening and reading. For the control group students, no separate application was made for word teaching. In this process, experimental and control group students continued their education in their departments. At the end of the study, the data obtained from the word test were analyzed in SPSS 22 program. Thus, it was determined whether there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of the students. At the end of the comparison, significant progress was observed in the experimental and control groups. However, the progression in the experimental group was better than the progression in the control group. According to this result, the activities performed in the experimental group significantly increased the students' vocabulary knowledge compared to the activities in the control group. Key Words: communicative approach, MOODLE, Turkish word teaching, web-based applications
Collections