İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine ve konuşma kaygılarına eğitsel oyunların etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Türkçe dersinde kullanılan eğitsel oyunların ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerilerinin ve konuşma kaygılarının üzerinde, deney grubu lehine anlamlı farklılaşmalar oluşturup oluşturamadığını belirlemektir. Araştırmada deneme model türlerinden olan yarı deneme modellerinden ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Burdur Altın Terim Solmaz İlkokulunda 4. sınıfa devam eden 28 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada, 15 öğrenci ile 4-A sınıfı deney grubunu ve 13 öğrenci ile 4-B sınıfı kontrol grubunu temsil etmektedir. Deney grubunda Türkçe dersleri altı hafta boyunca araştırmacı tarafından eğitsel oyunlarla desteklenerek işlenmiştir. Kontrol grubunda ise Türkçe Dersi Öğretim Programındaki öğrenme-öğretme yaklaşımlarına uygun olarak işlenmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak; öğrencilerin konuşma kaygı düzeylerini ölçmek için Yıldırım (2015) tarafından geliştirilen `Konuşma Kaygısı Ölçeği` ve araştırmacı tarafından geliştirilen `Hazırlıksız Konuşma Başarısı Rubriği` kullanılmıştır. Ayrıca araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu`, `Hazırlıksız Konuşma Konuları` ve `Türkçe Ders Planlarından` yararlanılmıştır. Ölçme araçları deney ve kontrol gruplarına uygulamanın başında ve sonunda ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizi, SPSS 22 paket programı ile yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, ortalama, standart sapma, çarpıklık, basıklık, histogram grafiği ve boxplot grafiği, Shapiro Wilk testi ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre eğitsel oyunların, öğrencilerin konuşma sırasında işitilebilirlik ve anlamlılık boyutlarından oluşan ses kullanma becerilerini, konu ve düşünce aktarımı, ayrıntılandırma ve zaman kullanımı olmak üzere üç boyuttan oluşan konuşma düzenini ve üslubunu olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Eğitsel oyunların öğrencilerin konuşma kaygılarını etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır. Kaygı durumunun, eğitsel oyunlardan oluşan bu altı haftalık uygulamadan etkilenmemesi, uygulama süresinin kısa olması ile açıklanabilir. Benzer bir çalışma, daha uzun bir uygulama sürecinde daha geniş bir örneklem grubuyla yapılabilir. The purpose of this research is that, educational games used in Turkish lesson primary school 4th grade students over impromptu speaking skills and speech concerns to determine whether it can make significant differences in favor of the experimental group. In the study, pre-test and post-test unequaled control group model, which is one of the semi-experimental model types, was used. 28 students attending 4th grade in Burdur Altın Terim Solmaz Primary School in the fall semester of 2018-2019 academic year are the working group of the research. In this study, 15 students represent 4-A class experimental group and 13 students represent 4-B class control group. In the experimental group, Turkish lessons were taught and supported by educational games for six weeks. In the control group, it was processed in accordance with the teaching-learning approaches in the Turkish Curriculum. As data collection tools; `Speaking Anxiety Scale` developed by Yıldırım (2015) and `Impromptu Speaking Achievement Rubric` developed by the researcher were used to assess students' speaking anxiety levels. In addition, `Personal Information Form`, `Impromptu Speech Subjects` and `Turkish Lesson Plans` prepared by the researcher were utilized. Data analysis was performed with SPSS 22 package program. In the analysis of data, mean, standard deviation, skewness, kurtosis, histogram graph and boxplot graph, Shapiro Wilk test and Mann-Whitney U test were used. According to the results of the study, it was concluded that educational games positively affected the three-dimensional speaking order and style of speech, including the use of voice, which are composed of audibility and meaningfulness dimensions, topic and thought transfer, refinement, and use of time. It was concluded that educational games did not affect students' speech anxiety. The state of anxiety is not affected by this six-week practice of educational games can be explained by the short implementation period. A similar study can be conducted with a larger sample group over a longer period of application.
Collections