Okul sporlarına katılımın ve seçili değişkenlerin okul bağlılığına etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin okul sporlarına katılımlarının okulbağlılığına etkisinin incelenmesidir. Çalışmaya yaş ortalamaları 15,87±1,20yıl,boyları 168,57±9,05cm, ağırlıkları 61,37±12,77kg olan 488 (%48) erkek, 529 (%52)kadın toplam 1017 birey katılmıştır. Çalışmada iki farklı anket kullanılmıştır.Birincisi araştırmacı tarafından hazırlanan sosyodemoğrafik soruların yer aldığıanket formudur. İkincisi ise Akın ve arkadaşları tarafından (2013) Türkçeyekazandırılan `Okul Bağlılığı Anketi` dir. Verilerin değerlendirilmesinde sosyalbilimler için geliştirilmiş istatistiksel programdan yararlanılmıştır. Okul sporlarınakatılanlar ile katılmayanlar arasında okul bağlılık skorlarında önemli fark bulunmaziken, davranışsal alt boyutta katılmayanlar lehine önemli bir fark bulunmuştur(p<0,05). Cinsiyetler bazında yapılan değerlendirmede kadınların erkeklere göre okulbağlılıkları, davranışsal ve bilişsel alt boyut okul bağlılıkları daha fazla olduğubulunmuştur (p<0,05). Sanal ortamda haftada 10 saatten fazla süre harcayanlarınokul bağlılıkları, davranışsal, duygusal ve bilişsel alt boyut okul bağlılıkları dahadüşük bulunmuştur okul bağlılıkları, Sosyal etkinliklere katılanların okul bağlılıkları,duygusal ve bilişsel alt boyut okul bağlılıkları katılmayanlara göre daha yüksekbulunmuştur (p<0,05). Sonuç olarak okul bağlılığına okul sporlarına katılım önemlibir etki yapmaz iken diğer faktörlerin etkisi yadsınamaz. Bu nedenle okul bağlılığınıarttırmak için yapılacak girişimlerde çok yönlü girişim yapılması önerilebilir. The aim of this study is to search the effect of the high school students participationin school sports to the school adaptation. A total of 1017 individuals ranging from488 male(%48) and 529 women (%52) between the age of 15 and 20 years, about1,68 cms height, and about 61,37 kgs weight participated in this study. Two differentquestionnaires were used in the study. The first one is based on the questionnairecontaining socio-demographic graphic questions prepared by the researcher. Thesecond one is the school adaptation questionnaire(2013) which was brought toTurkish by Akın and his friends. In the evaluation of the data, a program developedfor social sciences was used. While there was no significant difference betweenschool paticipants and non-participants in behavioral dimension. (p >0,05) Thosewho spend more than 10 hours per week in the virtual environment were found to belower in school adaptation in case of behavioral, emotional and mental sense. Schooladaptation of participants in social activities at school is higher than those who donot participate those emotionally and physically. (p<0.05) As a result, schooladaptation does not have a significant effect on the participation of school sports,while other factors cannot be denied. Therefore, multi-faceted attempts may berecommended for attempts to increase school adaptation.
Collections