Artırılmış gerçeklik ve çevrim içi materyallerle bütünleştirilen öğretim yöntemlerinin, fen dersindeki başarı ve kalıcılığa etkisi: Karma desen
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersindeki akademik başarılarını ve bilginin kalıcılığını artırılmış gerçeklik (AR) ve çevrim içi ileri düzenleyici kavram öğretim materyali (ÇİDKOM) ile bütünleştirilen; sunuş yoluyla öğrenme yöntemi, REACT stratejisi ve bütünleşik (REACT ve sunuş yoluyla öğrenme) yöntemlerinin nasıl etkilediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada açımlayıcı sıralı karma desen kullanılmıştır. Nicel aşamada bütünleştirilen bu üç öğretim yöntemi ile öğretim programında vurgulanan ve öğretmenler tarafından uygulanan öğretim yöntemi 2x2 faktöriyel desen, nitel aşamada ise temel nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Yarı deneysel uygulamalar, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kırşehir ili merkez ilçesinde iki ilkokulda öğrenim gören 12 sınıftan 301 öğrencinin katılımı ile gerçekleşmiştir. Nitel aşama için öğretmen ve öğrencilerle yapılan görüşmeler, deneysel uygulamalar sonrası 38 deney grubu öğrencisi ve sekiz deney grubu öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Deney gruplarında AR ve ÇİDKOM ile bütünleştirilen öğretim yöntemleri; kontrol grubunda öğretim programında vurgulanan öğretim yöntemi uygulanmıştır. Nicel veri analizinde, betimsel istatistikler ve çıkarsamalı analizler için SPSS 25 paket programı kullanılmıştır. Öğrencilerin akademik başarısının ön test, son test ve kalıcılık testi olarak zamana bağlı bir yapıda tespiti için, karma model ANOVA, devamında ilişkili ölçümler t testi kullanılmıştır. Nitel veriler için içerik analizine başvurulmuştur. Deney gruplarındaki öğrencilerin zamana bağlı başarı puan ortalamalarının, kontrol grubundaki öğrencilerin ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur. Deney gruplarındaki öğrencilerin başarı ortalama puanları arasındaki farklar anlamlı değildir. Yapılan görüşmelerde öğrenciler, bütünleşik öğretim yöntemlerinin, dersi eğlenceli hale getirdiği, öğrencilerin öğrenme sürecinden zevk aldığı ve derse yönelik motivasyonun artmasında etkili olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenler yapılan görüşmelerde öğretim sürecinin iyi yapılandırıldığı ve öğrencilerin süreçten zevk aldıklarını belirtmişlerdir. Bu çalışmaya özgü hazırlanan basılı ve dijital materyaller ile bütünleştirilen öğrenme yöntemleri geçmişten günümüze aydınlatma ve ses teknolojileri ünitesinin öğretilmesinde, öğretmenler ve öğrencilerin görüşleri ile de desteklenerek, sürecin her aşamasında konuya yönelik zengin dijital içeriklerle, ilgi ve motivasyonlarını artırması, bilginin transferine kolaylık sağlaması, günlük hayatla bağlantı kurmayı kolaylaştırması gibi nedenlerle öğrencilerin yeni bilgileri yapılandırmasına ve kalıcılığını sağlamasına olanak sağlayarak başarılarını artırmıştır. In the current study, it was aimed to investigate how does expository teaching, REACT strategy and integrated (REACT and expository teaching) methods, with all were integrated with augmented reality (AR) and online advanced regulatory concept teaching material (ÇİDKOM), affect fourth grade elementary school students' achievement in and retention of knowledge in science course. In the study, sequential explanatory mixed model was used. In the quantitative research stage, 2x2 factorial design including three teaching methods and one conventional method suggested by teaching program and actively used by teachers. In the qualitative research stage basic qualitative research method was used. In the 2017-2018 academic year, semi-experimental applications were carried out with the participation of 301 students from 12 classes attending two primary schools in the central district of Kırşehir. For the qualitative state, interviews were conducted with 38 students and eight teachers from experimental groups after experimental process. Experimental group students are presented with teaching methods integrated with augmented reality and ÇİDKOM and the control group students presented with conventioanal teaching method suggested by teaching program. Fort the quantitative analyses, descriptive and inferential analysis techniques were used via SPSS 25 statistical package program. Students' pre-test, post-test and retention test achievements in time dependent success were investigated by using mixed model ANOVA and follow up t tests. For the qualitative data, content analysis was conducted. It was found that the time-based success points of the experimental groups were significantly higher than the control group average. The difference between the means of achievement scores of the experimental groups is not significant. During the interviews, the students stated that the integrated teaching methods made the lessons enjoyable, liked the learning process and increased their motivation for the lesson. Teachers stated that, the experimental process was well structured and the students enjoyed the teaching process. In the current study, the teaching methods integrated with published and digital materials increased students' achievement in the unit of Lighting and Sound Tecnologies Fr`om Past to Present by encouraging them to construct and retention the knowledge. The methods provided rich digital content, increased motivation, helped students to transfer their knowledge and relate them to the daily life. The results were also supported with the opinions of students and teachers.
Collections