Fen bilimleri öğretmen adaylarının biyolojik kaçakçılık kavramına yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye; tarihi, geçmişi, kültürü, medeniyetleri, farklı ekolojik, iklimsel ve coğrafi özelliklerine bağlı olarak bir kıta büyüklüğünde biyolojik tür zenginliğe sahiptir. Türkiye, endemizm ve tür içi genetik çeşitlilikte Avrupa'dan daha zengin bir ülke olarak bilinmektedir. Türkiye'nin biyoçeşitlilik açısından zenginliği komşularının fakir olması ile daha da dikkat çekmektedir. Bu durum zamanla biyokaçakçılığa sebep olmuştur. Türlerimizi koruyabilmek için ise öğrencilerine çevre bilincini kazandırabilecek öğretmenlerin ve dolayısıyla öğretmen adaylarının çevre ile ilgili konulardaki görüşlerinin önem taşıdığı düşünülmektir. Bu çalışmada fen bilimleri öğretmen adaylarının önemli çevre konularından biri olan biyolojik kaçakçılığa ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Öğretmenliği Anabilim Dalı Fen Bilimleri Öğretmenliğin de eğitim gören 4. sınıf öğrencilerinden toplam 10 öğrenci ile çalışma yürütülmüştür. Çalışmada nitel araştırma yöntemi ve durum çalışması yapılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesi içerik analizi ve betimsel analiz birlikte kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin biyolojik kaçakçılığa ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla temel olarak 8 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler, biyolojik kaçakçılığın tanımı, değeri, Dünya'daki ve Türkiye'deki durumu, korunmasına yönelik yapılabilecekler, biyolojik kaçakçılığa etki eden faktörler, biyolojik kaçakçılık hakkında bilgi edinme yolları kategorileri altında incelenmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda ise öğretmen adaylarının biyolojik kaçakçılık kavramını tam olarak açıklayamadıkları, öğrenci görüşlerinin biyolojik kaçakçılık kavramına sınırlı kaldığı sonucuna ulaşılmaktadır. Turkey has a continent-wide floristic wealthiness because of its history, culture, civilizations, different ecological, climatic and geographical features. Turkey is wealthier than our neighbors in terms of endemism and diversity in genus. Being wealthier is remarkable in bio-diversity in this region than others. This has led to bio-smuggling in time. To protect our species, awareness of environmental consciousness of students must be raised by teachers. So it's important to know opinions of teachers and teacher candidates about environmental issues. In this study, we have tried to find out opinions of science and technology teacher candidates on bio-smuggling which is one of the most important issue of this field. For this purpose, this study has been held with 10 4th grade students which are studying in Science and Technology Teaching Department and Mathematics Teaching Department. In the, study case used which is a branch of qualitative research. Analysis of this research data was carried out with content analysis and descriptive analysis. A semi-structured interview, based on 8 questions, is applied those students to determine their opinions about bio-smuggling. Obtained information is examined under those titles: the definition of bio-smuggling and value of it, its situation in Turkey and around the world, doable things for protection, effective elements on bio-smuggling, gathering information about bio-smuggling. As a result of the findings, it was concluded that pre-service teachers could not fully explain the concept of bio-smuggling, and students' views were limited to the concept of bio-smuggling.
Collections