Öğretmen adaylarının yaşam becerilerine yönelik görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının yaşam becerilerini öğrenim gördükleri bölüm ve sınıf düzeyi açısından incelemektir. Katılımcılar bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde birinci ve dördüncü sınıfta öğrenim gören 518 öğretmen adayıdır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak 83 maddeden oluşan yaşam becerileri ölçeği kullanılmıştır. Yaşam becerileri ölçeği on alt faktörden oluşmaktadır. Bunlar: Eleştirel düşünme becerisi, yaratıcı düşünme becerisi, karar verme ve problem çözme becerisi, stresle ve duygularla başa çıkma becerisi, kişiler arası ilişki ve iletişim becerisi, empati, öz farkındalık, öz saygı, takım çalışması ve sosyal sorumluluk. Verilerin analizinde betimsel istatistik ve çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) kullanılmıştır. Yaşam becerileri ölçeği faktör analizi sonuçları bu araştırmanın örneklem grubundaki öğretmen adayları için (18-25 yaş) on faktörlü yapıyı doğrulamıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının yaşam becerileri ortalama puanlar sınıf değişkeni açısından anlamlı bir fark göstermezken, bölüm ve sınıf*bölüm ortak etkilerine göre bağımlı değişkenler açısından anlamlı bir fark olduğu görülmektedir. Bölümler arasındaki karşılaştırmalara ilişkin sonuçlar empati alt faktörü dışında tüm faktörlerde anlamlı farklılıklar olduğunu ve en fazla farkın Güzel Sanatlar bölümü öğrencileri lehine olduğunu göstermiştir. The aim of this study is to examine the life skills of prospective teachers in terms of department and class level. The participants were 518 prospective teachers in the first and fourth grades of the faculty of education of a public university. The life skills scale consisting of 83 items was used as a data collection tool of the study. Life skills scale consists of ten sub-factors. These include: Critical thinking skills, creative thinking skills, decision-making and problem solving skills, coping with stress and emotions, interpersonal relationship and communication skills, empathy, self-awareness, self-esteem, teamwork and social responsibility. Descriptive statistics and multivariate analysis of variance (MANOVA) were used for data analysis. The results of the life skills scale factor analysis confirmed the ten-factor structure for prospective teachers (18-25 years) in the sample group of this study. According to the results of the study, while the average scores of life skills of the prospective teachers did not show a significant difference in terms of class variable, it was seen that there was a significant difference in terms of dependent variables according to the common effects of department and class*department. The results of the comparisons between the departments showed that there were significant differences in all factors except the empathy sub-factor and that the greatest difference was in favor of the students of the Fine Arts department.
Collections