İş yaşamında yalnızlık algısının kariyer gelişimi üzerindeki etkisi: İstanbul`daki mağaza çalışanları üzerinde bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz koşullarında insanlar kariyer gelişimlerini planlayarak elde ettikleri bilgi, beceri ve tecrübelerinin yardımıyla iş yaşamlarında gelmeyi amaçladıkları noktaya ulaşmaya çalışmaktadır. Bu süreç içerisinde çalışanların kişisel değerleri, tutumları ve iş yaşamındaki yalnızlık algıları kariyer gelişimlerini etkilemektedir. Burada bireylerin kişisel değerlerinin oluşumunda içinde bulunduğu iş çevresinin etkili oluğunu söyleyebiliriz. İş yaşamı, sosyal bir varlık olan insanın diğer insanlarla bir araya gelerek belirli bir amaç doğrultusunda performanslarını sergiledikleri ortamlardır. Bu doğrultuda, örgüter kendi amaçlarının gerçekleştirilmesi yolunda, çalışanının bireysel gereksinimlerinden etkilenmektedir. Günümüzde en başta gelen bu tür gereksinimler hiç şüphesiz çalışanın hem psikolojik ihtiyacı hem de diğer insanlarla olan sosyal ilişkiler ihtiyacıdır. Çalıştığı örgütte bu ihtiyaçlarını karşılayamayan bireyler kendilerini iş yaşamlarında yalnız hissedebilmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı mağaza çalışanlarının iş yaşamındaki yalnızlık algılarının kariyer gelişimine etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, bu araştırmanın örneklemini İstanbul'da bulunan Hiltown AVM'nin 344 mağaza çalışanı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Ankette, birinci bölümde iş hayatında yalnızlık ölçeği, ikinci bölümde kariyer geliştirme ölçeği ve üçüncü bölümde demografik veriler yer almaktadır. Elde edilen veriler SPSS İstatistik Paket Programı kullanılarak analiz edildi. Verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma, faktör ve güvenilirlik analizi, korelasyon ve çoklu regresyon analizi yöntemleri kullanılmış ve toplanan veriler araştırmanın amacına uygun olarak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda iş yaşamında yalnızlık algısının duygusal yoksunluk boyutu ile kariyer gelişimi arasında bir etkiye sahip olmadığı, ancak sosyal arkadaşlık boyutu arasında anlamlı bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur. Bu bulgu, sosyal arkadaşlık boyutuna sahip mağaza çalışanlarının kariyer gelişimine önem verdiğini gösterirken, duygusal yoksunluk boyutuna sahip mağaza çalışanlarının kariyer gelişimine önem vermediğini göstermektedir. In today's conditions, people work to teach the point where they intend to come planning career development with the help of their knowledge, skils and experience. In this process, empoyee' s personel values, attitudes and perceptions of loneliness in business life affect their career developent . Here we can say that the business environment in which individuals are involed in the formation of personal values . Business life is environment which social people come together with the another people and perform their performances for aspecific purpose. Accordigly, organizations are influenced by the individual needs of the employee to achieve their goals. Nowadays, these foremost kind of requirement, without doubt, the psycho Individuals who can not meet these needs in the organization they work for may feel lonely in their business logical needs of the employee and the need for social relations with other people. In accordance with this, purpose of research is to determine the effect of store employees' perception of loneliness in business on career development. In accordance with this aim, sample of this research consistes on 344 store employees of the Hiltown AVM in İstanbul. As a data collection facility, survey method is used. In the survey there are the scale of loneliness in business at in the first section, the scale of career development in the second the section, and the demographic datas in the third section. The obtained data were analyzed using SPSS Statistical Package Program. In the analysis of the data, percentage, frequency, arithmetic mean and standard deviation, factor and reliability analysis, correlation and multiple regression analysis methods were used and the collected data was interpreted in appropriate to the purpose of the research. As a result of the study, it was found that the perception of loneliness in business did not have any effect between the emotional deprivation dimension and career development, but a significant effect was found between the social companionship dimension. This finding, while showing store employees having social companionship extent dimension care about career development, store employees having emotional deprivation dimension do not care about career development.
Collections