Okul öncesi eğitiminde okutulan beden eğitimi ve oyun öğretimi dersinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma survey tarama modelinde bir araştırmadır. Tarama modeli geçmişte ya da o anda var olan bir durumu var olduğu şekliyle betimlemeyen, tanımlamayı amaçlayan araştırma yaklaşımıdır. Araştırmada `Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü, Okul Öncesi Eğitimi Programlarında okutulan Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi dersinin amaçlarına ulaşma düzeylerinin öğrenciler açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakülteleri Okul Öncesi Eğitimi 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören öğrenciler, örneklemini ise bu öğrencilerden tesadüfî yöntemle seçilmiş 403 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin elde edilmesinde anket yöntemi kullanılmıştır. Anketin anlaşılabilirliği, kapsam geçerliği ve güvenirlilik sağlanmıştır. Anketin Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı 0,94 olarak bulunmuştur. Anketler katılımcılarla birebir görüşülerek doldurtulmuştur. Bu şekilde 360 kadın, 43 erkek olmak üzere toplam 403 birey anketlere cevap vermiştir. Elde edilen veriler değerlendirilmek için uygun istatistik programa aktarılmıştır. İstatistik işlem olarak frekans (%) dağılımı, çapraz tablo (crosstab) ve ki-kare X2 testleri uygulanmıştır. Araştırmanının sonuçlarına göre, Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi dersinin işlenişi ile kazanımlarına yönelik öğrencilerin görüşlerinin çoğunlukla olumlu olduğu ve bu dersin kazanımlarına yönelik öğrenci görüşlerinin cinsiyet değişkenine göre istatistiksel olarak 0,05 anlamlılık düzeyinde bir farklılık göstermediği görülmektedir (p>0,05). The research is a survey in the survey screening model. The screening model is a research approach that aims to define a situation that exists in the past or at the moment as it does. The aim of the study was to evaluate the levels of achievement of the objectives of the Physical Education and Play Teaching course taught in the Faculty of Education, Basic Education Department, and Pre-School Education. The population of the study consisted of 403 students selected from the 3rd and 4th grades of Preschool Education of Burdur Mehmet Akif Ersoy University, Pamukkale University, Selcuk University, in the spring term of 2016-2017 academic year. Survey method was used to obtain the data in the study. The comprehensibility, scope validity and reliability of the survey were provided. Cronbach's Alpha reliability coefficient was found to be 0.94. The questionnaires were filled with one-to-one interviews with the participants. In this way, a total of 403 individuals (360 females and 43 males) responded to the questionnaires. The data obtained were transferred to the appropriate statistics program for evaluation. Frequency (%) distribution, cross table (crosstab) and chi-square X2 tests were applied as statistical process. According to the results of the study, it was observed that the views of the students about the achievement of the Physical Education and Play Teaching course were mostly positive and the views of the students towards the achievements of this course did not show a statistically significant difference according to the gender variable (0,05) (p> 0,05).
Collections