Dalcroze öğretim yöntemi ile yapılan okul öncesi müzik eğitiminin öğrencilerin sosyal beceri gelişimine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Dalcroze öğretim yöntemi ile yapılan okul öncesi müzikeğitiminin, öğrencilerin sosyal beceri gelişimine etkilerinin incelenmesidir.Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Balıkesir ilindebulunan MEB bağlı özel bir anaokulunda öğrenim gören 4-6 yaş grubu öğrencileriarasından deney ve kontrol grupları için rastgele seçilen 40 kişi oluşturmuştur.Araştırmada Avcıoğlu (2005) tarafından geliştirilen `Sosyal Becerileri DeğerlendirmeÖlçeği (4-6 yaş)` 40 öğrencinin her biri için müzik eğitimi öncesi ve sonrasındaçocukların okul öncesi öğretmenleri tarafından doldurulmuştur. Çalışmanın deneyselişlem süreci 8 hafta sürmüş ve ders etkinlikleri haftada 2 kez 30 dakikalık Dalcrozeöğretim yöntemi kullanılarak kamera ile kayıt altına alınmıştır. Dalcroze öğretimyöntemi ile okul öncesi müzik, hareket ve dans eğitimi verilmiştir. Kontrol grubunuoluşturan öğrencilere geleneksel müzik eğitimi verilmiştir. Tüm çalışmaların sonunda,deney ve kontrol grupları için son testler uygulanmıştır. Elde edilen verilerin işlenmesisonucunda; Dalcroze öğretim yöntemi ile verilen okul öncesi müzik eğitiminin, bueğitimin geleneksel verildiği okul öncesi 4-6 yaş grubu çocuklara göre `Kişilerarasıİletişim, Kızgınlık Davranışlarını Kontrol Etme ve Değişikliklere Uyum Sağlama, SözelAçıklama, Dinleme, Görev Tamamlama ve Sonuçları Kabul Etme` sosyal becerilerinindaha fazla geliştiği saptanmış ve elde edilen sonuçlara dayanarak çeşitli önerilerdebulunulmuştur. Bu araştırma; deneysel bir çalışma olması bakımından, Dalcrozeöğretim yöntemi kullanılarak verilecek olan müzik eğitiminin öğrencilerin sosyalbecerilerine etkisini belirlemesi bakımından önem taşımaktadır. The aim of this study is to investigate the effects of Dalcroze pre-school musiceducation approach on the development of social skills of students. The study groupconsisted of 40 randomly selected experimental and control groups among 4-6 agegroup students studying in a private kindergarten affiliated to the Ministry of NationalEducation in Balıkesir in the 2017-2018 academic year. In the study, `Social SkillsAssessment Scale (4-6 years) developed by Avcıoğlu (2005) was completed by preschoolteachers of children before and after music education for each of the 40 students.The experimental process of the study lasted for 8 weeks and the course activities wererecorded twice a week using a 30-minute Dalcroze teaching method. With the Dalcrozeteaching method was givenpre-school music, movement and dance education. Musiceducation was given to the students in the control group and these students continuedtheir general education in the school. At the end of all studies, post-tests forexperimental and control groups were applied. As a result of processing the dataobtained; According to the Dalcroze teaching method, pre-school music education ismore than Interpersonal Communication, Controlling Anger Behavior and Adapting toChanges, Verbal Explanation, Listening, Task Completion and Accepting Results`social skills compared to preschool children aged 4-6 and various recommendationswere made based on the results obtained. This research; As an experimental study, it isimportant to determine the effect of music education to students' social skills by usingDalcroze teaching method.
Collections