The effects of spelling games on the orthographic abilities of 3rd grade young efl learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrenciler bir dil öğrenirken karmaşık bir süreçten geçerler ve bu süreç dört dil becerisinin birleştirilmesini içerir. Bu becerilerden birinin eksik olması durumunda hedef dil öğrenilmiş olarak kabul edilemez. Bununla birlikte, ilköğretim ve ortaöğretim okullarının İngilizce dersi öğretim müfredatının en son sürümü, esas olarak dinleme ve konuşma becerilerine odaklanırken, okuma ve yazma ile ilgili etkinlikler sadece kelime düzeyindedir ve çok sınırlıdır. Bu nedenle, ilkokul öğrencilerinin İngilizce'deki okuryazarlık becerileri yeterince çalışılmamaktadır. Ayrıca, anadil (Türkçe) ve hedef dil (İngilizce) yazımları birbirinden oldukça farklı olduğu için, öğrencilerin kelime yazma girişimleri çoğunlukla başarısızlıkla sonuçlanır. İlgili literatür tarandığında, yabancı dil öğrenenler için İngilizce yazım becerisini geliştiren bir yöntemin olmadığı görülmüştür. Bu çalışma, yazma oyunlarının bir Türk ilköğretim okulu bağlamında 3. sınıf öğrencilerinin İngilizce yazma becerileri üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamaktadır. 21 deneysel ve 21 kontrol grubunda olmak üzere toplam 42 öğrenciyle deneysel bir araştırma yapılmıştır. 56 hedef kelime müfredata göre seçilmiş ve haftalık ve genel diktelerde kullanılmıştır. Graham, Freeman ve Miller'dan (1981) üç yazma oyunu uyarlanarak 13 haftalık süreç boyunca her hafta deney grubuna uygulanmıştır. Uygulamadan sonra toplanan veriler nicel olarak analiz edilerek, sonuçlar katılımcıların ve hedef kelimelerin doğru yazım oranları açısından incelenmiş ve deney grubu, her ikisinde de daha yüksek sonuçlar almıştır. Dahası, deney ve kontrol grubu arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuş ve bu bulguların ışığında yazma oyunlarının, öğrencilerin yazma becerilerini olumlu yönde etkilediği çıkarımı yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Dikte, İlkokul öğrencileri, Yazma Becerisi, Yazma Oyunları Learning a language requires acquiring a complex and four-language-skills-integrated process and students must practice all of them because a target language cannot be accepted as fully-learned with the absence of a skill. However, in the latest version of primary and secondary schools English lesson curriculum, the focus in mainly on the listening and speaking skills, while the activities involving reading and writing are at the word level and very limited. Moreover, as the L1 (Turkish) and L2 (English) orthographies are highly different from each other, the students spelling attempts result mostly in failures. In literature, the subject of spelling is discussed based on the differences between L1s and L2 (English) and the reasons of misspellings; however, no treatment is suggested yet. This study aims to investigate the effects of spelling games on the orthographic abilities of 3rd grade young EFL learners in a Turkish primary school context. An experimental research design was used to conduct the study with 42 3rd grade students: 21 experimental and 21 control. The 56-target vocabulary was selected according to the curriculum and used in weekly and overall dictations. Three spelling games were adopted from Graham, Freeman and Miller (1981), applied experimental group each week through the 13-week-process. After the implementation, the collected data was analyzed quantitatively. The results were examined in terms of participants' and target vocabulary correct spelling rates and the experimental group got higher results in both. Moreover, the difference between experimental and control group was statistically significant. In the light of the findings, it is inferred that the spelling games are affecting the orthographic abilities of students positively.Key Words: Dictation, Orthography, Spelling Games, Young Learners
Collections