The impact of input form in the learning of modifiers in english: Comparison between written input and audio-visual input
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kelime öğretimi yabancı dil öğretiminde son zamanlarda önemli derecede ilgi görmüştür. Bu zamana kadar yapılan çalışmaların odağı kelime öğretiminde girdi türünün etkinliğinden ziyade alternatif kelime öğretim yolları olmuştur. İngilizce'de belirteçlerin öğretimi ve öğrenimi konusunda Türkiye'de romanın yazılı girdi olarak, uyarlanmış filminin ise görsel-işitsel girdi olarak beraber kullanıldığı herhangi bir deneysel çalışma yapılmamıştır. Bu da girdi biçiminin belirteçlerin öğretimi ve öğrenimi konusunda herhangi bir etkisinin olup olmadığını araştırmak için bir ihtiyaç doğurmuştur. Bu sebeple, bu çalışma sıfat ve zarf gibi belirteçlerin görsel-işitsel girdi yoluyla öğretilmesinin yazılı girdi yoluyla öğretilmesinden daha başarılı sonuçlar doğurup doğurmadığını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmaya bölümü İngilizce Öğretmenliği ve İngiliz Dili ve Edebiyatı olan 54 hazırlık sınıfı öğrencisi katılmıştır. Çalışmada hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılmıştır; başka bir deyişle, karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel sonuçları hem kontrol hem de deney grubuna uygulanan ön test ve son test puanlarından elde edilmiştir. Araştırmanın nitel verileri ise araştırmacı tarafından oluşturlumuş yarı-yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Veriler Bağımsız Örneklem T-Testi, Bağımlı Örneklem T-Testi, betimleyici ve sıklık analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar göstermiştir ki hem yazılı girdi olan roman hem de görsel-işitsel girdi olan film kullanılan deney grubu öğrencileri sadece yazılı girdi olarak roman kullanılan kontrol grubu öğrencilerinden belirteç öğrenimi konusunda daha başarılı olmuşlardır. Ayrıca, çalışmanın nitel sonuçları deney grubu öğrencilerinin görüşmeler sırasında kontrol grubu öğrencilerinde daha fazla belirteç kullandığını göstermiştir ve bu bağlamda nitel sonuçlar nicel sonuçlarla örtüşmektedir. Teaching vocabulary has been attracting considerable interest in the studies of foreign language teaching. The research to date has tended to focus on discussing the alternative ways in teaching vocabulary rather than investigating the effect of the type of the input in vocabulary teaching. Moreover, no experimental research was done on teaching and learning modifiers through a novel as a written input or a film as an audio-visual input in Turkey. This indicates a need to investigate whether the type of input has an effect on teaching and learning modifiers. Therefore, this study aims to explore whether learning modifiers such as adjectives and adverbs via audio-visually enriched written input results in more extensive knowledge of modifiers than learning modifiers via written input. Fifty-four compulsory preparatory students whose departments were English Language and Literature and English Language Teaching participated in the study. In the study, mixed-method research design was adopted which benefitted from both quantitative and qualitative data. Quantitative data were collected through the pre-test and post-test results of the control group (26) and experimental group (28). Qualitative data were collected through a semi-structured interview conducted with 54 students from the groups. Data were analyzed with Independent Samples T-tests, Paired Samples T-tests, and descriptive and frequency analysis. The results revealed that the students in the experimental group who were subject to both written input (novel) and audio-visually enriched written input (film) were more successful than the students in the control group who were only subject to written input (novel) in learning modifiers that they encountered during the treatments. Moreover, qualitative results were consistent with quantitative results of the study indicating that the student in the experimental group used more modifiers than the students in the control group during the interviews.
Collections