Türkiye`de kuantum öğrenme üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı kuantum öğrenme modelinin (KÖM) Türkiye'de yapılmış lisansüstü tez çalışmalarında ele alınış biçimini incelemektir. Bu bağlamda çalışma, Türkiye'de 2006-2018 yılları arasında kuantum öğrenme üzerine yapılmış Yükseköğretim Kurulu'na kayıtlı lisansüstü tezlerin doküman incelemesi üzerine yapılandırılmıştır. Tezler, Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi (YÖK)'nin internet sayfasından `kuantum öğrenme`, anahtar kelimesi ile taranarak belirlenmiştir. Tezler incelenirken araştırma soruları bir tezde bulunması gereken kuramsal çerçevedeki temel bölümler dikkate alınarak belirlenmiştir. Araştırma soruları doğrultusunda tezler demografik özellikleri (tür, yıl, üniversite, enstitü, anabilim dalı, sayfa sayısı aralığı), konu, araştırmaların bağımlı-bağımsız değişkenleri, örneklem özellikleri (örneklem büyüklüğü, örneklem kademesi), araştırmaların türü, kullanılan veri toplama araçları, araştırmalarda elde edilen bulgular bakımından incelenmiştir. Elde edilen bulgular kodlama sonrası tablolaştırılmıştır. Araştırmada, toplam 16 adet tez, kuantum öğrenme konusunu ele almış ve bu tezler çalışma gurubunu oluşturmuştur. Doküman incelemesi kapsamında incelenen çalışmaların 4'ü doktora, 12'si yüksek lisans tezinden oluşmaktadır. Diğer taraftan 2014 yılından sonra çalışmaların sayısının arttığı görülmektedir. Söz konusu tezlerin belirli zaman dilimlerinde 13 farklı üniversitede ve çoğunlukla ilköğretim anabilim dalında ve fen bilgisi eğitimi bilim dalında çalışıldığı dikkati çekmektedir. Son olarak ise kuantum öğrenme modelinde çoğunlukla akademik başarı irdelenmiştir. Bu çalışmanın öncelikle kuantum öğrenmenin doğasının anlaşılmasının yanında yapılması planlanan çalışmalara yön göstereceği düşünülmektedir. The aim of this research is to examine the theses about the quantum learning model. Theses are made in Turkey. In this research, document analysis method was used. Document analysis is a qualitative research model. Theses are taken from Higher Education Council (YOK). Theses were determined by scanning with the keyword `quantum learning` on The National Thesis Center website of Higher Education Board(YOK). Theses were written between 2006-2018.The research questions were formed by considering the basic parts of a one thesis. Accordingly, the main parts of the theses were examined in the research. These sections demographics characteristics (type, year, university, institute, department, number of pages), subject, dependent-independent variables of research, sample characteristics (sample size, sample level), type of research, data collection tools used in research findings. The study group of this research consists of 16 theses The information obtained from the theses has coded and written to the tables. The results of this study are written from the tables. Some of the results are as follows; 4 of these theses are doctoral theses and 12 of them are master's theses. After 2014, the number of theses increased. Theses were studied at 13 different universities at different times. Theses were mostly studied in the head department of primary education and science education. Most of the theses were investigated for academic success. This study is thought to explain the quantum learning model. This study is thought to give ideas and inspiration to new researchers.
Collections