The accessibility of the depth of Turkish relative clauses by Turkish monolingual children from 2 to 9 years of age
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 2-9 yaş arası çocukların bağıl yapıları anlama ve üretmelerini araştırmaktadır. Toplamda, 150 çocuk ve 10 yetişkin çalışmaya katılmıştır. Çalışmanın hedefi, çocukların dil gelişiminde bağıl cümleleri hangi yaşta ve hangi derinlikte anlayıp ürettiklerini ortaya çıkarmaktır. Tanımlayıcı olan bu çalışmada veriler katılımcıların içinde bulundukları yaşları göz önünde tutularak toplanmıştır. Asıl çalışmaya başlamadan önce geçerliği kontrol etmek için ön deneme yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak her bir derinlik için farklı resimler kullanılmıştır. Bu resimler konuya uygun bir senaryo ile sunulmuştur. Deneme sesli ve görüntülü kayıt edilmiş, bütün cevaplar Word belgesine yazılmıştır.Çalışma sonunda 2 yaş çocukların bağıl yapıları anlayabildikleri, 3 yaşından itibaren de üretmeye başladıkları görülmüştür. Beklenen bağıl cümle üretiminin 4 yaşta ortaya çıktığı ve yaşla birlikte arttığı gözlemlenmiştir. Bağıl cümle üretimi 6 yaşta her derinlikte kaydedilmiş, 7 ve 8 yaş gruplarında ise 6 yaş verilerine yakın sonuçlar bulunmuştur. Son olarak bağıl cümle üretiminde, 9 yaş grubunda beklenmedik bir düşüş saptanmıştır. Bu düşüşün sebepleri arasında düşünce akışının kontrolünün olgunlaşmaması gösterilebilir. Öyle görünmektedir ki, bağıl cümle işlemleme ve üretimi zihinsel olgunluk ve bilgi ile birleşip bir süreç içerisinde gelişmektedir. This study investigates the comprehension and production of Relative Clauses (henceforward RC) structures by monolingual Turkish speaking children from 2 to 9-year-olds. Participants of this study were 150 children, and 10 adults took part in the study as the normative group. The aim of this study is to reveal the order and depth of RCs in children's development and to find out the most complex structure of RCs children can comprehend or produce within the determined age groups. This is a descriptive study and the data were obtained from participants concerning their current status. A piloting was conducted before the real experiment to check the feasibility of the study. As the data collection tools, pictures were presented to participants for each depth together with a relevant scenario. All responses were video/audio recorded and the recorded data were transcribed on a word document. Results showed that children can comprehend RC structures as early as 2-year-old and they start producing RCs at the age of 3 and the rate of production increased with the age. The production of RCs stabilized between ages 6 to 8. Lastly, at the age of 9, the proportion of RC production decreased suddenly. The findings of this study confirm that comprehension and production of RCs require cognitive maturity, knowledge of usage of the language and time to internalize that knowledge.
Collections