İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerinin yaratıcı drama yöntemiyle geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, yazma alanında karşılaşılan sorunları tespit ederek yaratıcı drama yönteminin yaratıcı yazma becerilerinin gelişimine etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması yöntemine göre planlanmıştır. Araştırma 2018-2019 öğretim yılı Bahar Döneminde Isparta İli Eğirdir İlçesinde bulunan bir ilkokulun 3. sınıfta öğrenim gören 12 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Eylem planı; beş atölye yaratıcı yazmaya hazırlık çalışmaları, on beş atölye ise yaratıcı yazma çalışmalarından oluşturulmuştur. Bu atölyeler, yaratıcı dramanın ders yöntemi olarak kullanıldığı, 3. Sınıf Türkçe dersi yazma kazanımlarına göre hazırlanmış, yaratıcı yazma ders planlarından oluşmaktadır. Araştırma 18.03.2019-21.05.2019 tarihleri arasında 10 hafta boyunca, her hafta iki atölye şeklinde toplam 20 atölye uygulanmıştır. Araştırma verileri öğrenci, öğretmen, veli görüşmeleri, öz değerlendirme formları, öğrenci, veli ve öğretmen günlükleri, ön ölçüm, son ölçüm ve öğrencinin yazdıkları ürünlerinden elde edilmiştir. Öğrenci günlükleri araştırmacı tarafından geliştirilen Günlük Değerlendirme Rubriği ile ön ölçüm-son ölçüm ve ürünler ise araştırmacı tarafından geliştirilen Yaratıcı Yazma Rubriği ile değerlendirilip, puanlanmıştır. Görüşme ve öz değerlendirmeden elde edilen nitel veriler ise içerik analiziyle çözümlenerek elde edilen bulgular araştırma soruları doğrultusunda yorumlanmıştır. Araştırmanın problemini belirleme sürecinde, öğrencilerin yazmayı sevmedikleri, yazmaya içerik bulmada zorlandıkları, ders kitabının bölümlerini yazmayı istemedikleri belirlenmiştir. Araştırma sürecinde uygulanan yaratıcı drama yönteminin kullanıldığı yaratıcı yazma etkinlikleri sonucunda öğrencilerin yazmayı sevdikleri, yazmaya istek duydukları gibi olumlu duygular geliştirdiğini ifade ettikleri saptanmıştır. Ön ölçüm, son ölçüm ve ürünlerde yazdıkları metinlerde ise yaratıcı drama yönteminin, yaratıcı yazma becerisinin gelişimi üzerine olumlu yönde bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. The aim of this study is to identify the problems encountered in the field of writing and to reveal the effect of creative drama method on the development of creative writing skills. The research was planned according to the action research method which is one of the qualitative research designs. The research was carried out with 12 students in the 3rd grade of an elementary school located in Egirdir District of Isparta Province in the Spring Semester of 2018-2019 academic year. Action plan; five workshops consisted of preparation for creative writing and fifteen workshops consisted of creative writing. These workshops consist of creative writing lesson plans prepared according to the gains of the 3rd grade Turkish course writing, where creative drama is used as the course method. The research was conducted on 18.03.2019-21.05.2019 for 10 weeks and 20 workshops in two workshops each week.The research data were obtained from student, teacher, parent interviews, self-assessment forms, student, parent and teacher diaries, pre-measurement, final measurement and products written by the student. Student diaries were evaluated and scored with the Daily Assessment Rubric developed by the researcher and the pre-measurement and final measurement, and the products were evaluated and scored with the Creative Writing Rubric developed by the researcher. The qualitative data obtained from interview and self-evaluation were analyzed by content analysis and the findings were interpreted in the direction of the research questions.In the process of determining the problem of the research, it was determined that the students did not like to write, had difficulty in finding content to write, and did not want to write the chapters of the textbook. As a result of the creative writing activities using the creative drama method applied in the research process, it was found that the students expressed positive feelings as they liked to write and they wanted to write. On the other hand, it was determined that creative drama method had a positive effect on the development of creative writing skill in the pre-measurement, final measurement and texts they wrote.
Collections