Sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik korku düzeylerinin öğrenme alanlarına göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik korku düzeylerinin öğrenme alanlarına göre dağılımını inceleyerek öğrencilerin öğrenme alanlarındaki başarıları ile karşılaştırmaktır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar ili Bayat, İscehisar ve merkez ilçelerinde bulunan 152 öğrenci ve yedi matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma verileri, Davarcıoğlu (2008) tarafından geliştirilen `Matematik Korkusu Anketi`, araştırmacı tarafından geliştirilen `Öğrenme Alanlarına Göre Matematik Korkusu Anketi` ve `Matematik Dersi Öğrenme Alanlarına Göre Öğrencilerin Başarı Formu` ile toplanmıştır. Öğretmenlerden veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `Öğretmen Görüşme Formu` kullanılmıştır. Görüşmeden elde edilen nitel verilerin analizinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Verilerin analizi, SPSS 21 programı ile yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, Mann Whitney U testi ve Basit Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin genel matematik korku düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür. Öğrencilerin matematik korku düzeyleri cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Bu bulguya göre erkek öğrenciler kız öğrencilere göre matematik dersinden daha fazla korkmaktadırlar. Öğrencilerin öğrenme alanlarına göre matematik korku düzey puanları en fazla olan alan cebirsel ifadeler, en düşük olan alan olasılıktır. Öğrencilerin cinsiyet değişkenine göre sayılar ve işlemler, cebirsel ifadeler ve veri işleme öğrenme alanlarında matematik korkusu düzey puanları arasında erkekler lehine anlamlı bir fark görülmektedir. Öğrencilerin öğrenme alanlarına göre başarı durumlarının en düşük olduğu öğrenme alanı cebirsel ifadeler olurken en yüksek olduğu öğrenme alanı veri işleme öğrenme alanı olmuştur. Sperman Korelasyon Katsayısına göre öğrenme alanları korku düzeyleri ile başarıları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Ders öğretmenleri ile yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerde matematik korkusunun hissedilir düzeyde var olduğu, soyut içeriği fazla olan öğrenme alanlarının öğrencileri tedirginliğe sevk ettiği, öğretim programını yetiştirme kaygısının ve aile baskısının öğrencilerin matematik korkusunu artırabileceği ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Matematik, matematik öğretim programı, öğrenme alanları, matematik korkusu Sayfa Adedi : 60 The aim of this survey is to investigate the range of Maths Fear level of secondary school students according to their learning domain and compare this range with their achievements on learning domain. In this research, The Descriptive Survey Model has been used. The working group of this survey consists of 152 students and seven teachers from Bayat, İsçehisar and Central districts of Afyonkarahisar in 2017-2018 academic year. The data of the survey has been collected with 'Fear of Maths Scale' developed by Davarcıoğlu (2008) and 'Fear of Maths Scale according to Learning Domain' developed by surveyor. 'A Teacher Interview Form' created by the researcher, has been used to collect data from the teachers. The descriptive analysis has been used in the analysis of qualitative data obtained from the interview. The analysis of datas has been made with the SPSS 21 programme. The frequency, percentage, arithmetic average, standard deviation, Mann Whitney U test have been used for resolution of datas. According to the results of the survey, it has come out that the Maths fear level of the students is close to the medium level. The Maths fear level of the students shows a significant difference between the gender variable. According to this finding, male students fear from Maths more than female students. According to learning domain of the students, Algebraic Expressions has the maximum score of Maths fear level and Probability has the minimum score. According to the gender variable, there is a significant difference on behalf of male students between the Maths fear levels related to numerals and operations, algebraic expressions, data proccessing. According to the students' learning domain, the lowest achievement is on the Algebraic Expressions and the highest achievement is on Data Proccessing. According to Sperman Correlation Coefficient, no significant relationship has been found between the fear level of their learning domain and their achievement. At the end of the interviews with the teachers, it has been found out that the fear of Maths exists at a perceptible level, the learning areas with abundant content lead the students to uneaseness, the anxiety of completing the curriculum and the family pressure may increase students' fear of Maths.Key words: Maths, Maths Curriculum, Learning Domains, Fear of MathsTotal pages : 60
Collections