4-6 yaş çocukların piyano eğitiminde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin uzman piyano eğitimcilerinin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, alanında uzman piyano eğitimcilerinin 4-6 yaş çocukların piyano eğitiminde kullandıkları öğretim yöntemlerini akademik çerçeve kapsamında incelemeyi amaçlamaktadır. Yapılan çalışmada, Türkiye'de çeşitli üniversitelerde eğitim veren sekiz, Makedonya'dan bir, yaygın eğitim kurumlarından ise alanında uzman iki piyano eğitimcisinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi ve olgu-bilim deseni kullanılmış, verilerin toplanması aşamasında literatür taraması, görüşme türünde araştırma teknikleri kullanılmıştır. Veriler, piyano eğitimi alanında uzman kişilerin görüşleri alınarak açık uçlu yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Piyano eğitimcileri ile yapılan görüşmelerin ses ve görüntü kayıtları incelenmiş nitel bilgiler elde edilmiş ve görüşme formuna aktarılmıştır. Verilerin nicel hale getirilmesinde SPSS Paket Programı kullanılmış, frekans ve yüzdelik dağılımları belirlenip tablolaştırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, alanında uzman piyano eğitimcilerinin büyük bir kısmı çocukların piyano eğitimine başlamaları için en uygun yaşın 4-6 yaş olduğunu; kullanılan başlangıç piyano metotları bakımından her metodun güçlü ve zayıf yönleri olması nedeniyle birden çok piyano metotundan yararlandıklarını, başlangıç piyano çalma tekniği olarak non legato tekniğini uygun bulduklarını, gam öğretimine her elin parmak numaralarının aynı olması sebebi ile, ters açılım yöntemiyle do majör gamından başladıklarını; çocuklara yönelik parçalarda deşifre yöntemi olarak aynı anda çift el deşifre yöntemini daha etkili bulduklarını, sahne performansının çocukların motivasyonu olumlu etkilediğini ve piyano eğitiminin devamlılığı açısından çok önemli olduğu görüşünü belirtmişlerdir. This research aims to examine the teaching methods used by piano educators who are experts in their fields in piano education of 4-6 years old children within the framework of academic framework.In this study, eight experts providing education in various universities in Turkey, one from Macedonia, and two piano experts in the field of adult education institutions have been consulted. In the research, qualitative research method and phenomenology pattern were used, and literature survey and interview techniques were used for data collection.The data were collected by using open-ended semi-structured interview form by taking the opinions of experts in piano education field. Audio and video recordings of the interviews with piano educators were examined and qualitative information was obtained and transferred to the interview form.SPSS Package Program was used to quantify the data; frequency and percentage distributions were determined and tabulated.According to the findings, most of the piano educators who are experts in their field are of the opinion that the most appropriate age for children to start the piano education is 4-6 years, and that because of the strengths and weaknesses of each method, they used multiple piano methods. They also state that they found non-legato technique suitable as the initial piano playing technique, and they started from the do major scale by inverse opening method because the finger numbers of each hand were the same for the scale teaching; they concur that simultaneous two-hand decoding method was found to be more effective at the same time as the decoding method for children's pieces and that stage performance had a positive effect on children's motivation and that it was very important for the continuity of piano education.
Collections