Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda orkestra/oda müziği eğitim sürecinin öğretim elemanları görüşleri doğrultusunda incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda Orkestra/Oda Müziği dersi ile ilgili, bölümler arası farklılık ve benzerliklerin belirlenerek, çalışılan eser listelerinin tespiti ve Orkestra/Oda Müziği dersi öğretim elemanları görüşleri doğrultusunda dersin planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarına ilişkin bulguların incelenerek Orkestra/Oda Müziği dersine katkı sağlamaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ), Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi (MSKÜ), Gazi Üniversitesi (GÜ), Harran Üniversitesi (HÜ), Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ), Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ), Pamukkale Üniversitesi (PAÜ), Balıkesir Üniversitesi (BAÜN) ve Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi (AİBÜ) müzik eğitimi anabilim dallarında 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Orkestra/Oda Müziği dersini yürütmüş olan öğretim elemanları oluşturmaktadır. Standartlaştırılmış açık uçlu görüşme formu kullanılarak elde edilen bulgular içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretim elemanlarının eser seçiminde öğrencilerin teknik düzeyine, eserlerin niteliğine ve konser amaç ve hedeflerine dikkat ettikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Fiziki şartların yetersizliği ve ders saatlerinin kısıtlı olmasının da orkestra dersi eğitim-öğretim sürecini olumsuz yönde etkilediği ulaşılan sonuçlar arasındadır. Araştırma sonucunda Orkestra/Oda Müziği eğitim sürecine katkı sağlayacak ve derste yaşanan sorunları azaltmaya faydalı olacak önerilerde bulunulmuştur. The aim of this study was to determine the differences and similarities between departments in orchestra / chamber music course in music education institutions; to contribute to Orchestra / Chamber Music course by examining the findings related to the planning, implementation and evaluation stages of the course in accordance with the opinions of the instructors of the Orchestra / Chamber Music course. The research is a descriptive study using qualitative research methods. The study group of the research Burdur Mehmet Akif Ersoy University (MAKU), Muğla Sıtkı Koçman University (MSKU), Gazi University (GU), Harran University (HU), Karadeniz Technical University (KTU), Ondokuz Mayıs University (OMU), Pamukkale University (PAU) ), Balıkesir University (BAÜN) and Bolu Abant İzzet Baysal University (AİBÜ) consists of the lecturers who conducted Orchestra / Chamber Music course in music teaching departments in 2018-2019 academic year. A standardized open-ended interview form was used, which included demographic information and interview questions regarding the processing stages of the Orchestra / Chamber Music course; data were analyzed using content analysis. According to the results of the research, it is seen that there is a problem of numerical equilibrium in the distribution of instruments in the orchestra, the instrument levels, technical and musical levels of the students are inadequate, there are problems arising from the inadequacy of the physical conditions, the hours are insufficient, and the repertoire problems are experienced from time to time due to lack of resources. Suggestions were made to contribute to the music education process and to reduce the problems in the course.
Collections