Özel yetenekli ilkokul öğrencilerinin yazma becerilerinin desteklenmesinde dijital öyküleme etkinlikleri: Eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile etkinlik temelli dijital öykülemenin özel yetenekli öğrencilerin yazma, dijital öyküleme oluşturma becerilerini ve yazma motivasyonlarını nasıl etkilediğini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Eylem araştırması olarak tasarlanan bu araştırmada araştırmacı, uygulayıcı ve aynı zamanda araştırmayı yürütendir. Araştırma, 2018-2019 öğretim yılının birinci döneminde özel yetenekli öğrencilerin öğrenim gördüğü Bilim ve Sanat Merkezi'nde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu destek eğitimi programına devam eden karma (3. ve 4. sınıf) iki gruptan oluşan, 13 özel yetenekli öğrenci oluşturmaktadır. Birinci grup 5 kız, 2 erkek olmak üzere 7 öğrenciden oluşmaktadır. Bu öğrencilerin 5'i 3. sınıf, 2'si 4. sınıf öğrencisidir. İkinci grup 2 kız, 4 erkek olmak üzere 6 öğrenciden oluşmaktadır. Bu öğrencilerin 2'si 3. sınıf, 4'ü 4. sınıf öğrencisidir. Eylem planının uygulanması 10 hafta sürmüştür. Her iki grupta da eylem planı uygulanmıştır ve her öğrencinin gelişimi kendi içinde değerlendirilmiştir. Araştırmada veriler; Öğrenci Bilgi Formu, Teknoloji Kullanım Düzeyini Belirleme Formu, 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Ölçeği, Yazma Motivasyonu Ölçeği (YMÖ), Dijital Öyküleme Değerlendirme Rubriği, görüşme formları, araştırmacı ve öğrenci günlüğü ile elde edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; uygulanan eylem planı, öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmiştir. Öğrencilerin ön değerlendirme-son değerlendirme ve uygulama sürecinde aldıkları puanlara göre öğrencilerin yazma becerilerinin geliştiği görülmüştür. Öğrencilerin dijital öykü oluşturma becerilerinin, ön değerlendirme-son değerlendirme ve uygulama sürecinde geliştiği görülmüştür. Etkinlik temelli dijital öyküleme çalışmalarının, öğrencilerin yazma motivasyonlarını ve ölçeğin alt boyutları olan yazmaya karşı olumlu tutum, sahip olunan amaç, yazının paylaşılması ve yazmaya karşı çaba açısından gelişim gösterdiği belirlenmiştir. Öğrencilerin yazıda başarısızlık yükleme alt boyutunda gelişim göstermediği görülmüştür. Öğrencilerin görüşlerine göre; etkinlik temelli dijital öyküleme çalışmaları ile öğrencilerin metin türlerinin nasıl yazılacağını öğrendikleri, yazı yazmayı sevdikleri ve çalışmaları eğlenceli buldukları, bu çalışmaların yazma becerilerini geliştirdiği belirlenmiştir. Bunun yanında yazma etkinliklerinin yazı yazmayı kolaylaştırdığı, hayal gücünü geliştirdiği; dijital öyküleme çalışmalarının, yazılardaki hataları görmeyi ve düzeltmeyi, daha özenli ve dikkatli yazmayı sağladığı, teknolojik becerileri geliştirdiği, telaffuz ve tonlamayı geliştirdiği görülmüştür. Eylem araştırmasının kullanıldığı bu çalışmada, sonuçlar genellemediğinden etkinlik temelli dijital öyküleme çalışmaları farklı yöntemlerle uygulanarak, sonuçları araştırılabilir. Ayrıca özel yetenekli öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek için uygulamaya dönük araştırmalar arttırılabilir. The aim of this research is to find out how activity based digital storytelling affects writing, digital storytelling skills and writing motivation of gifted students. In this research, which is designed as an action research, the researcher was the practitioner and also the conductor of the research. The research was conducted in the first semester of the 2018-2019 academic year in the Science and Art Center, where talented students were studying. The study group consisted of 13 gifted students consisting of two mixed (3rd and 4th grade) groups attending the support training program. The first group consisted of 7 students; 5 girls and 2 boys. 5 of these students were 3rd grade and 2 of them were 4th grade students. The second group consisted of 6 students, 2 girls and 4 boys. 2 of these students were 3rd grade students and 4 of them were 4th grade students. The implementation of the action plan took 10 weeks. The action plan was implemented in both groups, and the development of each student was assessed in itself. The data were collected by Student Information Form, Technology Usage Level Determination Form, 6 + 1 Analytical Writing and Evaluation Scale, Writing Motivation Scale (WMS), Digital Storytelling Evaluation Rubric, interview forms, researcher and student diary.According to the results of the study, the action plan applied improved the writing skills of the students. It was observed that the writing skills of the students improved according to the scores of the students during the pre-evaluation and final evaluation and application process. It was seen that the digital story formation skills of the students improved during the pre-evaluation and final evaluation and application process. It was determined that activity-based digital storytelling activities improved the students' writing motivation and positive attitudes towards writing, the aim, the sharing of the writing and the effort against writing which were the sub-dimensions of the scale. It was observed that the students did not show any progress in the failure loading subscale. According to the opinions of the students, it was determined that with the activity-based digital storytelling activities, the students learned how to write the text types, they liked writing and they found the studies entertaining and these studies improved their writing skills. In addition, it was that writing activities make writing easier, develop imagination, and digital storytelling studies also helped to see and correct errors in writing, to write more attentive and carefully, to develop technological skills, to improve pronunciation and intonation.In this study, in which action research was used, as the results are not generalized, the activity-based digital storytelling studies can be applied with different methods and the results can be investigated. Additionally, application oriented research can be increased to improve the writing skills of gifted students.
Collections