Fen alanında robotik kodlama kullanılarak gerçekleştirilen projelerin, öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi tutumları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, fen alanında robotik kodlama kullanılarak gerçekleştirilen projelerin,öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi tutumları üzerine etkisinin incelenmesiamaçlanmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda 2018 -2019 eğitim öğretim yılı Mehmet AkifErsoy Üniversitesi (MAKÜ) Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliğinde öğrenim gören 4.sınıf öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Araştırmanın modelini deneysel yöntemin `öntest-sontest kontrol gruplu deseni` oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarakSchmidt ve arkadaşları tarafından 2009 yılında geliştirilen ve 2011 yılında Türkçeyeuyarlanan 47 maddeden oluşan `Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB)` ölçeğikullanılmıştır. Proje uygulamaları dört hafta devam etmiş olup, elde edilen veriler SPSS veriprogramı aracılığıyla eşleştirilmiş grup t-testi kullanılarak 0.05 anlamlılık düzeyindedeğerlendirilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular doğrultusunda, robotik kodlamakullanılarak gerçekleştirilen (park sensörü, ışık, ışık sensörü ve sulama sistemi) projelerinöğretmen adaylarının; teknoloji bilgisi, içerik bilgisi, pedagoji bilgisi, pedagojik içerik bilgisi,teknolojik içerik bilgisi, teknolojik pedagojik bilgi ve teknolojik içerik bilgisi tutumlarınınolumlu yönde geliştiği belirlenmiştir. Uygulama sonucunda önteste vermiş oldukları yanıtlarile sonteste verdikleri yanıtlar arasında anlamlı düzeyde farklılık görülmüştür. In this research, the impact of the projects that were executed via robotic coding in the field ofscience, on the teacher candidates' knowledge in the technological pedagogy field, wasexamined. The dataset was collected from the senior class students (i.e. teacher candidates) ofScience Education at Mehmet Akif Ersoy University (MAEU).The first test & last approach(with a control group) was employed in the experimental design part of our researchmethodology.Technological pedagogical content knowledge (TPACK) measure, which wasbuilt by Schmidt et al.(2009) via building 47 elements and translated into Turkish language in2011, was adopted as the data collection method.The data that were collected through theexperiments (which lasted 4 weeks) were then deployed into IBM SPSS statistical softwarepackage to run Paired T-tests at the alpha level of 0.05 (significance level).Based on thestatistical results/outputs, it has been found out that the impact of the projects that wereexecuted via robotic coding (i.e. parking sensor, light, light sensor and irrigation system) hada positive impact on the teacher candidates' knowledge in the fields of technology, content,pedagogy, pedagogical content, technological content and technological pedagogy.Thedifference between the results of the first test and the last test was found out to be statisticallysignificant.
Collections