BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ OLUMSUZ DAVRANIŞLAR ALGI DÜZEYLERİNİN KARAR VERME ÜZERİNE ETKİSİ
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmen adaylarının olumsuz davranışlar algı düzeyleri ile karar verme üzerine etkisinin araştırılmasıdır. Çalışmada, Beden eğitimi öğretmen adaylarının olumsuz davranışlar algıları ne düzeydedir? Beden eğitimi öğretmen adaylarının karar verme stilleri nasıldır? Beden eğitimi öğretmen adaylarının olumsuz davranışlar algı düzeyi, karar vermede özsaygı düzeyleri ve karar verme stilleri onların demografik özellikleri bakımından fark göstermekte midir? Beden eğitimi öğretmen adaylarının olumsuz davranışlar algı düzeyi ile onların karar vermede öz saygıları ve karar verme stilleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı gibi alt problem başlıkları üzerine kurgulanıp daha sonra ki meslek hayatlarında karşılaştıkları problemlerle başa çıkabilme kabiliyetleri noktasında bir fikir vermesi açısından araştırma önem arz etmektedir. Yaptığımız bu araştırmada veri toplama araçlarına katılımcıların sorulara verdikleri cevaplar ile sınırlıdır. Araştırmada üniversitede öğrenimlerine devam eden ve mezun olmuş 97 kadın 152 erkek toplam 149 kişi oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğrenciler rastgele örneklem modeliyle seçilmiştir. Yaptığımız araştırmada kullanılan ölçeklere ayrıca istatistikî güvenirlik yapılmış bunun nedeni ise toplanan verilerin ne ölçüde tesadüfî hatadan (veya örnekleme hatasından) arındığını göstermesi ve ölçeğin farklı zaman veya gruplarda aynı sonuçları ne ölçüde verdiği açısından önem arz etmektedir. Ayrıca ölçeğin birden fazla uygulaması ile sonuçların ne ölçüde tutarlı olduğu saptanır. İç tutarlılık güvenilirliği birden çok ifadenin, toplam değeri oluşturacak biçimde toplandığı ölçeklerin güvenilirliğinde kullanılır. Bu ölçek tipinde her ifade, kavramın bir bölümünü ölçer. Alfa katsayısı (Cronbach α), ölçek ifadelerinin farklı yollardan bölünmesi sonucu oluşur. Bu katsayı 0–1 arasında değişir ve 0,80 ve üstündeki değerler tatmin edici iç tutarlılık güvenilirliğidir. Araştırmada kullanılan 21 maddeden oluşan Olumsuz Davranışlar ölçeğinin Cronbach α iç tutarlılık değeri 0,946 olarak belirlenmiştir. 6 maddeden oluşan Karar Vermede Öz Saygı boyutunda Cronbach α iç tutarlılık değeri 0,586 olarak ve 17 maddeden oluşan Karar Verme Stilleri ölçeğinin Cronbach α iç tutarlılık değeri 0,608 olarak belirlenmiştir. Ölçeklerden elde edilen değerler güvenirliğin yeterli düzeyde olduğunu göstermektedir.Buna bilgiler ışığında araştırmadan elde edilen sonuçlara göre beden eğitimi öğretmen adaylarının olumsuz davranışlara maruz kalma konusundaki algılarının düşük seviyede olduğunu söyleyebiliriz. Beden eğitimi öğretmen adaylarının olumsuz davranışlar algıları onların kaçıngan karar verme düzeylerine pozitif yönde çok zayıf düzeyde bir etki yapmakta olduğunu araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda söylenebilir. This study aims to investigate the effect of physical education teacher candidates' negative behavior perception levels on decision making. The study tries to answer the following questions: What is the physical education teacher candidates' perception level of negative behaviors? What are the decision-making styles of physical education teacher candidates? Do physical education teacher candidates' negative behaviors perception level, self-esteem levels in decision-making and decision-making styles differ in terms of their demographic characteristics? The study is designed upon such subheadings as the existence of a significant relationship between physical education teacher candidates' perception level of negative behaviors and their self-esteem in decision-making and decision-making styles. The study is important to give an idea about their ability to cope with the problems they face in their professional lives. This study is limited to the answers given by the participants to the data collection tools. This research is conducted with 149 people in total, 97 female and 152 male graduates who are continuing their university education. The students participating in the study were randomly selected. Statistical reliability was also applied to the scales used in our study. This is important in terms of showing the extent to which the collected data is free from random error (or sampling error) and to what extent the scale yields the same results in different time or groups. In addition, the consistency of the results is determined by multiple applications of the scale. Internal consistency reliability is used for the reliability of scales where multiple expressions are aggregated to form the total value. In this type of scale, each expression measures a part of the concept. Alpha coefficient (Cronbach α) is calculated by dividing scale expressions in different ways. This coefficient ranges from 0 to 1 and values of 0.80 and above mean satisfactory internal consistency reliability. The Cronbach α internal consistency value of the Negative Behaviors scale consisting of 21 items used in the study was determined as 0.946. The Cronbach α internal consistency value was found to be 0.586 in the Self-Esteem dimension of Decision-Making consisting of 6 items while the Cronbach α internal consistency value of the 17-item Decision-Making Styles scale was 0.608. The values obtained from the scales indicate that the reliability is at a sufficient level.Considering this information, we can conclude that physical education teacher candidates' perceptions about exposure to negative behaviors are low in accordance with the results obtained from the research. According to the results of the research, we can add that the physical education teacher candidates' perception of negative behaviors has a slightly positive effect on their avoidant decision-making levels.
Collections