Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Latif Gürkan
dc.contributor.authorParlakdağ, Elif Beren
dc.date.accessioned2020-12-10T09:46:53Z
dc.date.available2020-12-10T09:46:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/239863
dc.description.abstractTarih boyunca birçok gelişim ve değişim sürecinden geçen alışveriş merkezleri günümüzde sosyal yaşamın vazgeçilmez bir parçası olmuştur. Kentin küçük bir simülasyonu olan bu yapılar, bir kenti oluşturan ögeler çerçevesinde incelenmiştir.Çalışmada ilk olarak alışveriş olgusunun geçmişten günümüze kadar gelen süreci, bu sürecin sosyal ve ekonomik ihtiyaçların değişmesi ile birlikte mekanlara nasıl yansıdığı incelenmiş, alışveriş merkezi kavramının hayatımıza girmesi ile dünyadaki ve Türkiye'deki ilk alışveriş merkezleri, alışveriş merkezlerinin tarihsel süreci, gelişim faaliyetleri, çeşitleri, özellikleri ve sınıflandırılması araştırılmıştır. Mekansal tasarım ilkelerinin alışveriş merkezi tasarım ilkelerine yansıması irdelenmiştir.Antalya kent merkezinde bulunan farklı türdeki üç alışveriş merkezinin tasarımları; yer seçimi, erişilebilirlik, okunabilirlik, güvenlik, aydınlatma, renk, malzeme ve dekorasyon gibi planlama kriterleri doğrultusunda uzman görüşlerinden de yararlanılarak değerlendirilmiş, bu değerlendirmenin sonucunda Antalya kent merkezinde seçilen alışveriş merkezlerinin mekansal özellikleri tespit edilmiştir. Bu çalışmanın alışveriş merkezi tasarımlarına yardımcı olacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractShopping centers that have undergone many development and change processes throughout history have become an indispensable part of social life today.These structures, which are a small simulation of the city, are examined within the framework of the elements that make up a city.In this study, firstly, the process of shopping from the past to the present and how this process is reflected in the spaces with the change of social and economic needs are examined, With the concept of the shopping center into our lives and the world's first shopping centers in Turkey, the historical process of shopping centers, development activities, types, classification and properties has been investigated. The reflection of spatial design principles on shopping mall design principles was examined.The designs of three different shopping centers in the city center of Antalya; site selection, accessibility, readability, security, lighting, color, materials and decoration, evaluated by taking expert opinions within the scope of planning criteria.As a result of this evaluation, spatial characteristics of selected shopping centers in Antalya city center were determined. This study is thought to help shopping center designs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleAlışveriş merkezi çeşitlerinin mekansal tasarım açısından değerlendirilmesi: Antalya kenti örneği
dc.title.alternativeEvaluation of shopping center types in terms of spatial design: case study of Antalya city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-06
dc.contributor.departmentMekansal Planlama ve Tasarım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10313308
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid629076
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess