Matematik yazılımı Geogebra`nın, lise öğrencilerinin matematik dersi geometrik yer konusundaki akademik başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, matematik yazılımı GeoGebra'nın lise öğrencilerinin matematik dersi geometrik yer konusundaki akademik başarısına olan etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılı Bahar döneminde Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan özel bir lisenin 12. sınıfında öğrenim gören 130 öğrenci içerisinden rastgele seçilmiş 63 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın deney grubuna geometrik yer konusunun öğretilmesi için GeoGebra yazılımı kullanılırken, kontrol grubuna yönelik Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanan öğretim programında yer alan mevcut eğitim-öğretim yaklaşımı sürdürülmüştür. Araştırmaya dâhil edilen öğrencilerin deney ve kontrol grubuna atamaları rastgele yapılmıştır, böylelikle ön test aşamasında akademik başarılarında farklılık olmayan iki grup elde etmek amaçlanmıştır. Deney grubunda 12 kız ve 19 erkekten oluşan toplam 31 öğrenci, kontrol grubunda ise 14 kız ve 18 erkekten oluşan toplam 32 öğrenci yer almıştır. Araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` ve `Başarı Testi` kullanılmıştır. Öğrencilerin, ön teste yönelik uygulanan Başarı Testi sonrasında deney grubu ile kontrol grubu başarı ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır. Son test'e yönelik uygulanan Başarı Testi sonrasında ise deney grubu ile kontrol grubu başarı ortalamaları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca hem deney grubu açısından ön test - son test arasında, hem de kontrol grubu açısından ön test–son test arasında anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Araştırmanın alt problemine yönelik analizler sonucunda ise cinsiyet değişkenine göre deney grubu başarı ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuşken, kontrol grubu akademik başarı ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunamamıştır. The research group consisting of 63 students, were randomly selected from 130 students who were studying in the 12th grade in a private high school in Cankaya, which is a district of Ankara in the spring semester of the 2015-2016 academic year. While the GeoGebra computer application was applied to teach the subject of geometric space for the experimental group of the research, the existing education-teaching approach in the curriculum prepared by the Board of Education for the control group was maintained. Assignment students included in the study to the experiment and control groups were randomly carried out, so forming two groups that differ in their academic achievement in the pre test phase was aimed. A total of 31 students were composed of 12 girls and 19 boys in the experimental group and 32 students including 14 girls and 18 boys were involved in the control group. `Personal Information Form` and `Achievement Test` prepared by the researcher were used in the research. There was no statistically significant difference between the experimental group and the control group as a result of the academic achievement test applied to the students regarding the geometric space after the pre test analyzes. When the students' responses to the academic achievement test were examined, there was a statistically significant difference in the post test results between the experimental group and the control group in favor of the experimental group. In addition, there was a significant difference between pre test – post test in terms of control group and experimental group. As a result of the analysis of the sub-problem of the research, there was a statistically significant difference between the academic achievement scores of the experimental group in terms of gender variable, while there was no statistically significant difference between the academic achievement scores of the control group in terms of gender variable.
Collections