Yeni zelanda ve Türkiye`nin fen bilimleri dersi öğretim programlarının kazanım benzerlikleri yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Türkiye ve Yeni Zelanda Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının kazanım benzerlikleri yönünden incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada, karşılaştırmalı eğitim alanında kullanılan analitik ve tanımlayıcı yaklaşımlardan faydalanılmıştır. Araştırma modeli olarak genel tarama modeli kullanılmıştır. Veri kaynağı olarak Yeni Zelanda'nın 2007 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ile Türkiye'nin 2017 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programından yararlanılmış ve doküman tekniği kullanılmıştır. Veri analizinde içerik analizi ve kategorisel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Analizler sonucunda adı geçen programlardaki kazanımların ifade, ima, vurgu yönünden kısmen benzer (%81.19) oldukları tespit edilmiştir. Kazanımların benzerliği Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Ortaokullarda görevli 15 fen bilgisi öğretmeninin ortak görüşleri ile belirlenmiştir. Benzerlik uyum oranları her bir kazanım için güvenirlik katsayısı hesaplama formülü kullanılarak hesaplanmıştır. Hesaplamalar sonucunda %70 ve üzerinde puan alan kazanımlar `benzerdir` olarak değerlendirilmiştir. Güvenirlik sonucunun %70 ve üzerinde çıkması durumunda araştırma güvenilir kabul edilmektedir (Miles ve Huberman, 1994). Çalışma sonucunda Türkiye'nin adı geçen öğretim programında, 113 kazanım ima, 75 kazanım ifade, 64 kazanım vurgu yönünden Yeni Zelanda'nın ifade edilen öğretim programındaki kazanımlar ile benzerlik göstermektedir. Bu çalışmada elde edilen bulguların öğretim programı geliştirmede, program geliştirme uzmanları tarafından kullanılabileceği önerilebilir. This study aims to compare similarities between in Turkey and New Zealand Education Science Curriculum. In this research, analytical and descriptive approaches adopted in the field comparative education were used. The general screening model was used as a research model. New Zealand 2007 Education Science Curriculum and of Turkey 2017 Education Science Curriculums were used as data source and document technique was used. Content analysis and categorical analysis techniques were used as data analysis. As a result of the analyzes, it was determined that the gains in the mentioned programs were partially similar (%81.19) in terms of expression, implication, emphasis. The similarities of the acquisitions were determined with the common views of 15 science teachers working in the secondary schools attached to the Ministry of National Education. Similarity compliance rates were calculated by means of the reliability coefficient calculation formula for each gain. As a result of the calculations, the acquisitions with a score of 70% or more were considered to be `similar`. Research is accepted as reliable if the reliability result is over 70% or higher (Miles and Huberman, 1994). As a result of the study in question, Turkey's mentioned curriculums were similar with New Zealand's curriculums 75 acquisitions in terms of expression, 113 acquisitions in terms of implication and 64 acquisitions of emphasis. It can be suggested that the findings reported in this study can be used by program development specialists in the course of curriculum developing works.
Collections