Matematik destekli fen öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin tutum, motivasyon ve akademik başarıları üzerindeki etkisi: Yoğunluk örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, matematiksel açıdan zenginleştirilmiş fen öğretiminin altıncı sınıföğrencilerinin fen ve matematiğe yönelik tutumları, fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarıve yoğunluk konusuna ilişkin akademik başarıları üzerindeki etkisini incelemeyiamaçlamaktadır. Araştırmada deneysel desen kullanılmıştır. Nicel ve nitel veri toplamaaraçları ile veriler toplanmıştır. Çalışma Ankara'daki bir devlet okulunun 6. sınıfa giden 72öğrencisi ile yapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına 5E modeli, TGA ve soru-cevaptekniği kullanılmıştır. Deney grubunun derslerinde matematiksel açıdan zengin etkinlik vesoruların yer aldığı çalışma kağıtları kullanılmıştır. Tutum ve motivasyon ölçekleri,yoğunluk başarı testi hem pilot uygulama olarak hem de deney ve kontrol gruplarına öntest ve son test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna Yoğunluğa İlişkin Açık Uçlu SoruFormu ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney grubundan 3 öğrenciye yoğunluğailişkin görüşme soruları sorulmuştur. Çalışma sonucunda hem deney hem de kontrolgrubunda fen öğrenmeye yönelik motivasyon, fene yönelik tutum ve yoğunluk başarı testiortalamaları istatistiksel olarak anlamlı derecede artmıştır. Matematik tutumları ise deneygrubunda anlamlı şekilde artmıştır. Deney ve kontrol gruplarının son test puanlarıkıyaslandığında matematiğe yönelik tutum ve yoğunluk başarı testinde deney grubu lehine anlamlı farklılıklar olmuştur. Deney grubunun son testte yoğunluğun açık uçlu sorularınadair akademik başarıları artmıştır ve yoğunluk konusuna dair kavramsal hataları önemliölçüde azalmıştır. This study aims to investigate the effect of mathematically enriched science teaching onthe academic achievements on density, attitudes towards science and mathematics, andmotivation towards science learning of sixth grade students. An experimental design wasused in the study. The data was collected through quantitative and qualitative datacollection tools. The study was conducted with 72 students attending 6th grade of a publicschool in Ankara. 5E model, POE and question-answer technique were used toexperimental and control groups. On the experimental group, worksheets, containingmathematically rich activities and questions, were used. Attitude and motivation scales,density achievement test were applied both as a pilot study and as pre-test and post-test forexperimental and control groups. An open-ended question form regarding density wasapplied to the experimental group as pre-test and post-test. Three students from theexperimental group were interviewed about the density. The results showed that bothgroups had a significant increase in motivation for science learning, attitudes towardsscience and academic achievements. The attitudes of the experimental group towardsmathematics increased significantly. When the means of post-test between experimentaland control group were compared, there were significant differences in the attitudestowards mathematics and academic achievements in favor of the experimental group. Academic achievement of the experimental group on the open-ended questions of thedensity increased in the post-test and the students' conceptual errors regarding densitydecreased significantly.
Collections