Fen bilgisi eğitimi 2. sınıf öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören ikinci sınıf öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma türlerinden durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017/2018 eğitim öğretim yılı Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören ikinci sınıf toplam 78 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada, veri toplama aracı olarak Lederman, AbdEl-Khalick, Bell ve Schwartz tarafından 2002 yılında geliştirilen ve Eroğlu (2012) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşler Anketi-Form C (BDHGA–Form C)` kullanılmıştır. Bu anket 10 adet açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Soruların anlaşılabilirliğini ve oluşabilecek tema ve kategorileri tespit etmek için 2016/2017 eğitim öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören ikinci sınıf 65 öğretmen adayı ile pilot çalışma yapılmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre Fen bilgisi öğretmen adayları bilimin tanımı, bilimin ve bilimsel bilginin özellikleri ile bilimsel bir bilginin üretilmesi için deneyin gerekli olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmen adaylarının, teori ile kanun arasındaki farkı net olarak belirtemedikleri ve hatalı bilgilere sahip oldukları görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Bilimin Doğası, Fen Bilgisi Öğretmen Adayı, VNOS-C anketi The study was conducted to determine nature of science views of pre-service science teachers who are 2nd grade in science education deparment, mathematics and science aducation deparment in faculty of education in Kirsehir Ahi Evran University. Case study which is among qualitative research methods was used with this purpose. The sample of the study consist of 78 pre-service science teachers who study at 2nd grade in 2017-2018 education period in department of science education in Kirsehir Ahi Evran University.As a data collection tool, Opinion Questionnaire on the Nature of Science-Form C (BDHGA-Form C) which developed by Lederman, AbdEl-Khalick, Bell and Schwartz (2002) and Turkish adaptation of which was done by Eroğlu (2012) was used. The scale consisted of 10 open ended questions a pilot study was conducted with 65 pre-service science teachers who study at 2nd grade in 2016-2017 education period the determine understanding of questions and themes and categories which may be formed data were analyzed with content analysis.Acoording to study results preservice science teacher stated that definition of science, features of science and scientific knowledge and they stated that experiments are necessary to product scientific information. In addition, it was seen that pre-service science teachers can't express the diffirence between theory nd law and they have misunderstandings.Key words: Nature of science, Pre-service science teachers, VNOS-C scale
Collections