Ortaokul öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonu düzeylerinin belirlenmesi: Kırşehir ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hızla gelişmekte olan teknoloji sağlık, ulaşım, iletişim gibi birçok alanı da etkilemektedir. Teknolojinin etkilendiği önemli bir alan da eğitimdir. Gelişen teknolojiyle birlikte eğitim alanı etkilenirken, eğitim alanındaki gelişmeler de teknolojiyi etkilemektedir. Yani teknolojinin eğitim ve öğretimde doğru bir şekilde kullanılması, eğitim ve öğretime bütünleştirilmesi bireylerin, toplumun ve ülkenin seviyesini artıracaktır. Bu araştırma öğretmenlerin derslerine teknolojiyi entegre edebilme düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma verileri için öğretmenlere Çakıroğlu, Gökoğlu ve Çebi (2015) tarafından geliştirilen `Öğretmenlerin Teknoloji Entegrasyonlarına Yönelik Temel Göstergeler Ölçeği` uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kırşehir il merkezinde bulunan ortaokullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. 107 kadın, 101 erkek öğretmen olmak üzere toplam 208 öğretmen çalışmaya katkıda bulunmuştur. Verilerin istatistiksel analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda ortaokul öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonlarına yönelik temel göstergeler ölçeğinden aldıkları puanın yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Teknoloji entegrasyonlarına yönelik temel göstergelerde cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık görülmüştür. Mesleki kıdem ve bilgisayar kullanma deneyimine göre ise hiçbir faktörde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Rapidly developing technology affects many areas such as health, transportation and communication. And an important area affected by technology is education. Using technology in education is essential in the information age. Use of technology attracts students' attention, provides students with motivation and ease in learning. In this way, the overall academic achievement of students is increased by the use of technology. While the field of education is affected by the developing technology, the developments in the field of education affect the technology as well. In other words, the correct use of technology in education and its integration with education will increase the general level of individuals, society and country.The aim of this study is to determine level of teachers' ability to integrate technology into their courses. In this study, `Basic Indicators for Teachers' Technology Integration Scale` developed by Çakıroğlu, Gökoğlu and Çebi (2015) is used as data collection tool. Study group of this research consists of 208 teachers working in the secondary schools in the city center of Kırşehir in the academic year of 2018-2019. The results of the study reveal that teachers have an high level of technology integration. It is found that gender is the variable that creates a statistically significant difference between Basic Indicators for Teachers' Technology Integration. Another result of the study is that regarding the variables of computer experience and professional seniority, there is no statistically significant difference between the indicators.
Collections