The design and implementation of a web-based English vocabulary drill program for visually impaired students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, 8. Sınıf görme engelli öğrencilere yönelik web tabanlı İngilizce kelime alıştırma programının tasarlanması, geliştirilmesi ve eğitsel etkililiğinin test edilmesidir. Bu bağlamda çalışma, programın tasarım ilkeleri ve öğrencilerin İngilizce kelime yazım ve anlam başarıları üzerine yoğunlaşmıştır. Programın gelişim sürecini Rosenshine doğrudan anlatım modeli yönlendirmiştir. Çalışmanın amacına ve niteliğine bağlı olarak nitel yaklaşımlı tasarım tabanlı araştırma (TTA) çerçevesi kullanılmıştır. TTA kapsamında 1 pilot ve 3 faz uygulanmış ve tek denekli deneysel desenler araştırma yöntemi kullanılmıştır. Döngüsel fazlar Ekim 2015 ve Şubat 2016 tarihleri arasında yürütülen yüz yüze dersleri içermektedir. Çalışmada öğrenci, uzman ve aile olmak üzere üç tür katılımcı vardır. Veriler görüşme, gözlem, kelime ve kalıcılık testleri ile toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel ve nicel teknikler kullanılmıştır. Çalışma sonuçları araştırmacılar, eğitimciler ve görme engelliler öğretmenlerine yönelik önemli bulgular içermektedir. Nitel araştırma sonuçlarına göre tasarlanan program tasarım ilkeleri açısından doğru, uygun ve erişilebilir olarak nitelendirilmiştir. Ek olarak, görme engellilere yönelik çalışmanın kolaylıkları öğrenme sürecini kolaylaştırma, etkili içerik sunumu ve daha iyi eğitsel performans şeklinde tanımlanmıştır. Diğer taraftan, çalışmada teknik konular ve öğrencilerin bilgi eksikliği nedeniyle güçlükler ortaya çıkmıştır. Nicel araştırma sonuçlarına göre öğrenciler kelime başarı testlerinde önemli gelişmeler kaydetmiş ve çalışma sonrasında da bu başarılarını sürdürmüşlerdir. The main aim of this study was to design, develop and test the instructional effectiveness of web-based English vocabulary drill program developed for 8th grade visually impaired students. In this respect, this study focused on the design principles of the program and the contribution of the study on student success on spelling and semantics. The instructional model guiding the development process of the program was Rosenshine's explicit teaching model. Depending on the nature of the study, design-based research (DBR) framework with qualitative approach was used. Under the DBR framework, single-subject research design was applied with one pilot study and three cycles. Iterative cycles included face to face lectures and applied from October 2015 to February 2016. There were three groups of participants in the study as students, experts, and families. The data were collected through interviews, observations, and vocabulary and retention tests. Collected data were analyzed with both qualitative and quantitative data analysis techniques. The results of this study revealed important findings for researchers, educators and teachers of students with visual impairments. Qualitative data analysis revealed that the designed program was accurate, appropriate and accessible especially in underlining design considerations. Additionally, affordances of the study for VI students were identified as facilitating learning progress, effective presentation of the content and ensuring better educational performance. On the other hand, there were challenges as technical issues and low level knowledge of students. Quantitative findings revealed that students showed substantial progress on the vocabulary tests and maintained their achievements after the study.
Collections