An analysis of secondary school chemistry curriculum in terms of education for sustainable development: A case from Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sürdürülebilir kalkınma (SK), Birleşmiş Milletler'in temel hedeflerinden biridir. Üye ülkeler ve paydaşlar, dünyanın içinde bulunuğu çevresel, sosyal ve ekonomik zorlukların üstesinden gelmek ve sürdürülebilir bir gelecek elde etmek için eğitimin her basamağının yönünü değiştiriyorlar. Bu nedenle Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim (SKE) ortaöğretime güçlü bir şekilde dahil edilmeye başlanmıştır; ancak SKE'nin çevresel, sosyal ve ekonomik boyutlarının öğretim programına yansımalarını araştırmaya ihtiyaç vardır.Bu tezde Türkiye'de 2013 ve 2018 yılları arasında kullanılan Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı'nındaki öğrenim hedeflerinin SKE ile olan uyumluluğu incelendi ve çevresel, sosyal ve ekonomik boyutları ile olan ilişkisi ders kitaplarından alıntılar yapılarak değerlendirildi.Çalışmanın sonuçları, Temel Düzey Kimya Dersi Öğretim Programı'nın öğrenme hedeflerinin SKE'yi dahil etmekte başarılı olduğunu, ancak İleri Düzey Kimya Dersi Öğretim programının bu konuda yetersiz kaldığını göstermektedir. Bu nedenle, Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı'ndaki öğrenim hedeflerinin SKE içeriğinin iyileştirilmesine ihtiyaç vardır.Anahtar Kelimeler: Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim, Kimya Dersi Öğretim Programı, Öğretim Programı İncelemesi, İçerik Analizi Sustainable development (SD) has been one of the overarching objectives of the United Nations. Member countries and stakeholders are reorienting education at all levels of the system to overcome the environmental, economic, and social challenges that the world faces, and to achieve a sustainable future. There has been a strong increase in the integration of Education for Sustainable Development (ESD) into secondary school; there is a need for research to assess the relevance of the curriculum to reflect the environmental, social, and economic dimensions of SD.With this thesis, the learning objectives of the Secondary School Chemistry Curriculum of Turkey employed between 2013 and 2018 were analyzed in terms of their relevance to ESD and their inclusion of environmental, economic, and social dimensions of SD was evaluated with supporting excerpts from the course textbooks.The results of the study indicate that Fundamental Level Chemistry Curriculum successfully includes ESD related objectives. On the other hand, the inclusion of ESD related objectives in Advanced Level Chemistry Curriculum is found to be insufficient. Therefore, Secondary School Chemistry Curriculum of Turkey needs further improvement in terms of its ESD inclusion.Keywords: Education for Sustainable Development, Chemistry Curriculum, Curriculum Analysis, Content Analysis
Collections