6. sınıf sosyal bilgiler dersi demokrasinin serüveni ünitesindeki kavram yanılgılarını giderme: Bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kavram yanılgısı bireyin bir kavrama ilişkin zihinlerinde oluşturdukları bilimsel esaslara ters düşen yargılardır. Öğrencilerde mevcut kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve düzeltilmesi sürecin önemli unsurlarındandır. Bu araştırmada öğrencilerin ünitede geçen kavramları anlama düzeyleri belirlenip, sahip oldukları kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Araştırmanın amacı, 6. sınıf öğrencilerinin 'Demokrasinin Serüveni' ünitesinde yer alan kavram yanılgıları üzerinde, eylem araştırmasına bağlı olarak öğrencilerin kavramsal bilgilerinin değişimi incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, Sivas ili Kangal ilçesine bağlı bulunan Havuz Ortaokulunda öğrenim gören 6/A ve 6/B sınıfı öğrencilerinden oluşturulmuştur. Bu sınıflarda bulunan öğrencilerden taşıma ve veli izin durumuna göre 24 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmada yöntem olarak, nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması kullanılmıştır. Kavramlar belirlenirken 6. sınıf sosyal bilgiler öğretmen kılavuz kitabı (Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], 2017) Demokrasinin Serüveni ünitesinde öğrencilere kazandırılması hedeflenen kavramların yer aldığı, öğrencilerin kavramların anlamlarını kısa yazılı cevaplar olarak verebilecekleri şekilde düzenlenmiş açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Öğrencilerin formdaki kavramlara verdikleri cevaplar değerlendirilirken ders kitabında kavramlarla ilgili yapılan açıklamalar ile Büyük Türkçe Sözlük'teki (Türk Dil Kurumu [TDK], 2018) açıklamalar göz önünde bulundurulmuştur. Öğrencilerin verdikleri cevaplar; kavramı doğru anlama, kavram yanılgısı ve cevapsız şeklinde tasnif edilmiş, yüzde ve frekans değerleri alınıp yorumlanarak sonuçlara göre en fazla kavram yanılgısı görüldüğü tespit edilen 10 kavram belirlenmiştir. Araştırmacının dâhil olduğu eylem araştırmasında öğrencilere dersin ilk ve son aşamasında kavram başarı testi yapılmıştır. Derste cumhuriyet, egemenlik, demokrasi, meşrutiyet, monarşi, oligarşi, teokrasi, yasama, yargı ve yürütme kavramlarıyla ilgili yanılgılarını gidermeye yönelik olarak araştırmacı tarafından tasarlanan etkinlikler gerçekleştirilmiş, yanılgıların giderilme düzeyine bakılmıştır.Araştırmanın sonucunda, cumhuriyet, egemenlik, demokrasi, meşrutiyet, monarşi, oligarşi, teokrasi, yasama, yargı ve yürütme kavramlarıyla ilgili öğrencilerde mevcut bulunan kavram yanılgılarının giderilmesinde ve başarılarının artmasında, eylem araştırmasındaki etkinliklerin öğrencilerdeki yanılgıları gidermede ve kavramın öğretiminde etkili olduğu görülmüştür. The misconception is that judgments that contradict the scientific principles that an individual has formed in their minds. Identifying and correcting the existing misconceptions in students is an important part of the process. Providing students with access to concepts, identifying and eliminating existing misconceptions will enable them to learn more about the concepts they will learn later.In this research, students' level of understanding of the concepts in the unit were determined and their misconceptions were determined. In addition, the misconceptions and misconceptions used in this study are important in terms of the teaching approach and materials that are useful for teachers and the researchers who will work in this field. The aim of this study is to examine the change in conceptual knowledge of students on the misconceptions of the 6th grade students in the Adventure of Democracy unit. The study group consisted of 6/A and 6/B students studying at the Havuz Secondary School in the Kangal county of Sivas province. In this class, 24 students were according to the situation of transport and parental leave. As a method in the research, action research was used from qualitative research methods.In determining the concepts, the sixth grade social studies teacher's guide book was used in the Adventure Unit of Democracy Unit, where the concepts that were aimed at gaining students were given, and the students were able to give the meanings of the concepts as short written answers. When evaluating the answers of the students to the concepts in the form, explanations about the concepts in the textbook and the explanations in the Grand Turkish Dictionary (Turkish Language Association [TDK], 2018) were taken into consideration. Students' answers; The concept was defined as correct comprehension, misconception and unanswered, and 10 concepts were determined by interpreting and interpreting the percentage and frequency values. With the researcher in the first and last stage of the course, students will use the activities designed by the researcher in order to resolve their mistakes related to the concept achievement test and the republic, sovereignty, democracy, constitutional monarchy, monarchy, oligarchy, theocracy, legislative, judicial and executive concepts. It was analyzed. As a result of the research, it has been determined that the activities in the research and action of the Republic, sovereignty, democracy, constitutionalism, monarchy, oligarchy, theocracy, legislative, judiciary and executive concepts are effective in the elimination of misconceptions and teaching the concept.
Collections