Mustafa Özçelik`in şiirlerinde imge
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yüksek lisans tezi olarak hazırlanan bu çalışmada Modern Türk edebiyatının önemli isimlerinden birisi olan ve şiirlerinde geleneğin yanı sıra mistik öğelerden de yararlanan Mustafa Özçelik'in `İfşa`, `Güneş ve Ayna`, `Serenat`, `Dünyanın Tenhasında`, `Gül ve Hançer`, `Bir Irmak Düşü`, `Ateş Denizi`, `Dilim Ol Söyle` adlarını taşıyan sekiz şiir kitabından hareketle şiirlerinde yer alan imge ve türleri (yayılgan, batık, radikal, yoğun, süsleyici – coşkun, bayat imge) örnek şiirler aktarılarak tespit edilmeye çalışılmıştır. Şairin şiirlerinde birbirinden farklı, özgün ve bir o kadar da derin imge örneklerine rastlamak mümkündür. Ayrıca tabiat ve mistik öğelerin varlığı şiirlerin bütününde kendini hissettirir. Çalışmada ilk planda Mustafa Özçelik'in hayatı, edebi kişiliği ve eserleri hakkında bilgi verilmiş; öte yandan şiirinin kaynaklarına değinilmiş, daha sonra ise imge konusu ve türleri üzerinde durulmuştur. Söz konusu eserlerden aktarılan imge çeşitlerine dair örnek şiirler tematik açıdan da incelenmiştir. Çalışma sonunda tespit edilen hususlar ise `Sonuç` kısmında belirtilmiştir. In this study prepared as a master thesis Mustafa Özçelik, who is one of the important names of modern Turkish literature and who uses the mystical elements besides the tradition in his poems, `İfşa`, `Güneş ve Ayna`, `Serenat`, `Dünyanın Tenhasında`, `Gül ve Hançer`, `Bir Irmak Düşü`, `Ateş Denizi`, `Dilim Ol Söyle` image and types of poems in their poems (scattered, sunken, radical, intense, ornamental - exuberant, stale image) tried to identify the sample poems. In the poet's poems, which are seen as a it is possible to find many different and original examples of deep images. In addition, the presence of nature and mystical elements makes itself felt in the whole poetry. Mustafa Özçelik's life, literary personality and works are given in the first plan; On the other hand, the sources of his poetry were mentioned and then the subject and types of image were emphasized. Sample poems about the image types transferred from these works were also examined from a thematic perspective. The findings identified at the end of the study are stated in the `Conclusion ise section.
Collections