Oyun temelli öğrenme yönteminin öğrencilerin Türkçe dersine yönelik başarı ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, oyun temelli öğrenme yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik akademik başarı ve tutumları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu doğrultuda 6. sınıf Türkçe dersi `Sözcükte Yapı` konusunun günlük ders planları oyun temelli öğrenme etkinliklerini içerecek şekilde hazırlanmıştır. Uygulama sürecinde ise eğitim materyali olarak eğitsel bilgisayar oyunları kullanılmıştır. Bu araştırma nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yönteme göre yapılmıştır. Çalışmanın nicel bölümünde deneysel araştırma yöntemlerinden, ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemleri olarak ise gözlem ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Nicel yöntemlerle elde edilen sonuçlar nitel verilerle desteklenmiştir.2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Aksaray il merkezinde bulunan bir devlet okulunda gerçekleştirilen bu araştırmada, deney ve kontrol grupları okulda bulunan 6. sınıflardan rastgele olarak seçilmiştir. 26 öğrenci deney grubunda ve 26 öğrenci de kontrol grubunda olmak üzere toplam 52 öğrenci bu araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır (N=53).Araştırmaya katılan öğrencilere, öğretim etkinlikleri öncesinde ve sonrasında araştırmacı tarafından hazırlanan başarı testi ve EARGED tarafından geliştirilen tutum ölçeği uygulanmıştır. Öğrencilerin demografik bilgilerini toplamak için araştırmacı tarafından hazırlanan demografik bilgiler formu araştırma öncesinde öğrencilere uygulanmıştır. Araştırma sonrası deney grubu öğrencileri arasından rastgele seçilen öğrencilerle araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir.Deney grubu öğrencileriyle uygulama süresince oyun temelli öğrenme yöntemi kullanılarak Türkçe dersi öğretimi yapılırken kontrol grubu öğrencileriyle ise bu süreçte MEB tarafından belirlenen 6. sınıf Türkçe ders planına göre öğretim yapılmıştır.6 haftalık bir zamanı kapsayan uygulama süreci sonunda ulaşılan veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir. İlk olarak öğrencilerden toplanan tüm testlerin sonuçlarına Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilks testleriyle dağılım analizi yapılmıştır. Testlerin normal dağılım gösterdiği anlaşıldıktan sonra grup içi ve gruplar arası analizlerde t-testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında başarı ve kalıcılık testi sonuçlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Tutum testi sonuçlarında ise deney grubu öğrencileri lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca elde edilen bulgulara göre cinsiyet faktörü başta olmak üzere demografik özelliklerin de öğrencilerin derse yönelik akademik başarıları ve tutumları üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı görülmektedir. The aim of this study is to investigate the effect of game-based learning on 6th-grade students' academic achievement and attitudes towards the Turkish course. In this respect, the daily teaching plans of the 6th-grade Turkish course subject `Structure of Words` were prepared to include game-based learning activities. In the implementation process, educational computer games were used as educational materials. This study was carried out in line with the mixed method in which both quantitative and qualitative research methods were used. In the quantitative part of the study, a quasi-experimental design with the pre-test and post-test control group was used among experimental research methods. Observation and semi-structured interviews were used as qualitative research methods. The results obtained by quantitative methods were supported with the qualitative data.In this study, which was conducted in a public school in the city center of Aksaray in the spring term of the 2018-2019 academic year, the experimental and control groups were randomly selected from 6th-grade students in the school. The population of this study consists of 52 students in total, 26 in the experimental group and 26 in the control group (N=53).The achievement test prepared by the researcher and the attitude scale developed by EARGED were applied to the students before and after the teaching activities. The demographic information form, which was prepared by the researcher, was applied to the students before the study in order to collect the demographic information of the students. After the study, interviews were conducted with randomly selected students among the experimental group students using semi-structured interview forms prepared by the researcher. While the Turkish course was taught by using the game-based learning method in the course of the application with the experimental group students, the control group students received education according to the 6th-grade Turkish course teaching plan determined by the Ministry of National Education in this process.The data obtained at the end of the application period that covered 6 weeks were analyzed by SPSS software. First of all, the results of all tests collected from the students were analyzed using the Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilks tests. After the tests were found to have a normal distribution, the t-test was used for intra-group and inter-group analyses. As a result of the analyses, no statistically significant difference was found between the experimental and control group students in the achievement and permanence test results. On the other hand, a statistically significant difference was found in favor of the experimental group students in the attitude test results. Furthermore, it was observed that demographic features, especially the gender factor, had no effect on students' academic achievement and attitudes towards the course.
Collections