Göçmen öğrencilerin sosyal becerileri ve okula uyumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, göçmen öğrencilerin sosyal becerileri ve okula uyumlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma Ankara ili Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı Mamak İlçesindeki ortaokullarda yapılmıştır. Araştırmanın evreni 5,6,7,8 sınıfa devam eden göçmen ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma örnekleminde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma örneklemini, 2018-2019 öğretim yılında Ankara İli Mamak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokulların 5, 6, 7 ve 8. sınıfta eğitime devam eden 142 kız ve 115 erkek göçmen öğrenci olmak üzere toplam 257 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma nicel desende tasarlanmış ve genel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında Walker-McConnell Sosyal Yeterlik ve Okul Uyum Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen veriler one way anova testi, aritmetik ortalama, standart sapma, t değerleri, Tukey testi ve korelasyon testi ile değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirme sonucunda göçmen öğrencilerin sosyal beceri ve okula uyumlarının kararsızım düzeyinde olduğu ortaya çıkmıştır. Cinsiyeti kız olan göçmen öğrenciler erkek öğrencilerden sosyal beceri ve okula uyumlarının daha yüksek olduğu, öğrencilerin yaş ortalamaları arttıkça sosyal beceri ve okula uyumun arttığı, anne- baba öğrenim düzeyi arttıkça sosyal beceri ve okula uyumun arttığı, öğrencilerin Türkiye'de yaşadığı süre arttıkça sosyal beceri ve okula uyumlarının arttığı, aile sosyo - ekonomik düzeyi, akademik başarı ve sınıf düzeyleri arttıkça olumlu anlamda bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca çalışmada Suriye uyruklu göçmen öğrencilerin diğer uyruklu öğrencilere göre sosyal beceri ve okula uyumları yüksek çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Göçmen, Okula uyum, Sosyal beceri, Ortaokul The study was conducted to determine the social skills and adaptation of immigrant students to school. The research was carried out in secondary schools in Mamak District of Ankara Ministry of National Education. The population of the study consisted of migrant secondary school students attending 5,6,7,8 classes. Purposeful sampling method was used in the research sample. The sample of the study consisted of a total of 257 students, 142 girls and 115 boys who were attending the 5th, 6th, 7th and 8th grades of secondary schools affiliated to Mamak District Directorate of National Education in Ankara in 2018-2019 academic year. The research was designed in a quantitative design and carried out using a general screening model. Data were collected using Walker-McConnell Social Competence and School Adaptation Scale and personal information form.The data obtained were evaluated by one way anova test, arithmetic mean, standard deviation, t values, Tukey test and correlation test. As a result of the evaluation, it was found that the immigrant students' social skills and adaptation to the school were at indecisive level. Gender girl with immigrant students is higher than the harmonization of male students social skills and school, the average age of the students increased social skills and adapt to increased school, parent education level increases social skills and increased compliance to the school, students lived while increasing social skills and in Turkey It was found that there was a positive difference as the socio - economic level, academic achievement and grade levels of the family increased. In addition, social skills and school adaptation of Syrian immigrant students were found to be higher than the other students.Keywords: Immigrant, School adaptation, Social skills, Student
Collections