Jean-Jacques Rousseau`nun emile eserinde hayat bilgisi dersine ve eğitime yönelik düşünceleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
17. yüzyılda yaşayan Jean Jacques Rousseau'un Emile eseri eğitim ile ilgili birçok önemli unsuru barındırmaktadır. Bu eserde özellikle 1. ve 2. kitapların hayat bilgisi dersinin öğretimi konuları ile ilgili olduğu düşünülmektedir. Araştırmanın amacını Jean Jacques Rousseau'nun Emile eserinde hayat bilgisi dersine ve eğitime yönelik düşüncelerinin tespit edilmesi oluşturmaktadır. Bu amaç çerçevesinde araştırmada nitel araştırma modeli benimsenmiş ve doküman analizi işe koşulmuştur. Araştırmanın veri kaynağını Jean-Jacques Rousseau'nun Emile eserinin 1. ve 2. kitabı oluşturmuştur. Araştırmada doküman analizi ile elde edilen sonuçlar aşağıdaki gibidir:1. Rousseau'nun Emile eserinde hayat bilgisi dersinin amacına yönelik olarak 14 yerde düşünceleri olduğu tespit edilmiştir. Bunlar; mutlu birey yetiştirmek (8), çocuğun kendini tanımasını sağlamak (2), hayatı öğretmek (2), iyi insan yetiştirmek (1) ve etkili vatandaş yetiştirmek (1) şeklinde kategoriler altında yer almıştır.2. Rousseau'nun Emile eserinde hayat bilgisi dersinin içeriğine yönelik olarak 76 yerde düşünceleri olduğu belirlenmiştir. Bunlar; düşünce ve değerler (33), fen bilimleri (12), toplum bilimleri (12), eşya eğitimi (10), doğa, toplum, eşya (9) şeklindedir. Hayat bilgisi dersinin içeriğini oluşturan `sanat` kategorisine ait herhangi bir görüşe rastlanılmadığı tespit edilmiştir.3. Rousseau'nun Emile eserinde hayat bilgisi dersinin içeriğini oluşturan düşünce ve değerlere yönelik olarak 2018 hayat bilgisi dersi öğretim programındaki kök değerlerden 7'sine [vatanseverlik (5), sevgi (2), sabır (2), adelet (1), dürüstlük (1), sorumluluk (1) ve öz denetim (1)] ait düşüncelerinin olduğu, 3'üne [saygı, dostluk ve yardımseverlik] ait düşüncelerinin olmadığı belirlenmiştir. 4. Rousseau'nun Emile eserinde hayat bilgisi dersinin içeriğinin oluşturulmasında dikkate alınan unsurlara yönelik olarak 140 yerde düşünceleri olduğu tespit edilmiştir. Bu düşüncelerden `eğitim biliminin özellikleri` kategorisinin 122 kez geçtiği görülmektedir. Bu kategoriyi öğrencinin içinde bulunduğu ortam (13) ve hazırbulunuşluk (4) kategorileri izlemiştir. Hayat bilgisi dersinin içeriğinin oluşturulmasında dikkate alınan unsurlardan `kazanımlar` kategorisine ait herhangi bir görüşe rastlanılmamıştır.5. Rousseau'nun Emile eserinde hayat bilgisi dersinin içeriğinin oluşturulmasında dikkate alınan unsurlardan eğitim biliminin özelliklerine yönelik olarak 122 yerde düşünceleri olduğu ve bu düşüncelerinin 7 ana kategori [dil gelişimi (37), ahlaki gelişim (18), duygusal gelişim (17), zihinsel gelişim (16), fiziksel gelişim (15), kişilik gelişimi (12) ve sosyal gelişim (2)] altında toplandığı görülmüştür.6. Rousseau'nun Emile eserinde hayat bilgisi dersi öğretim ilkelerine yönelik olarak 46 yerde düşünceleri olduğu ve bu düşüncelerin 9 öğretim ilkesi [çocuğa görelik (27), hayatilik (5), temerküz (4), mahallilik (3), ayaniyet (3), bilinenden bilinmeyene (1), somuttan soyuta (1), kolaydan zora (1) ve yakından uzağa (1)] altında toplandığı tespit edilmiştir. 7. Rousseau'nun Emile eserinde eğitime bakışı ile ilgili olarak 106 yerde düşünceleri olduğu ve bu düşüncelerin 25 kategori altında toplandığı tespit edilmiştir. Bu kategorilerden `yaparak yaşayarak öğrenme` (26) en çok ifade edilen olurken bu kategoriyi `okul` (25), `eğitim yanlışları` (7) ve `eğitimde süreç` (6) kategorileri izlemiştir. Jean-Jacques Rousseau, who lived in the 17th century, has many significant elements in his work Emile about education. It has been perceived that the 1st and 2nd books are related to the teaching of life science lessons. The aim of this study is to determine the thoughts of Jean Jacques Rousseau on life science lesson and education in his work Emile. In this context, qualitative research model and document analysis were applied. The data source of the study is composed of the Jean Jacques Rousseau's work Emile, book 1 and 2. The results obtained from the document analysis are as follows:1. In 14 different statements in his book Emile, Rousseau is found to have thoughts about the purpose of life science lesson. These are categorized under: to train happy individual (8), to ensure the child know himself/herself (2), teaching life (2), to train a good person (1), and to train an effective citizen (1).2. Similarly, in 76 different statements in his book, he is found to have thoughts about the curriculum of life science lesson. These are thoughts and values (33), science (12), social sciences (12), objects education (10), nature, community, goods (9). It is seen that there are no thoughts on `art` category, which is one of the subjects of life science lessons.3. It is also seen that Rousseau has thoughts about 7 of the core subjects covered in 2018 life science class curriculum [patriotism (5), love (2), patience (2), justice (1), honesty (1), responsibility (1) and self-control (1)] while he has not expressed any thoughts on 3 subjects [respect, friendship, and helpfulness], which are all 4. In 140 different statements in his book, he is also found to have thoughts about the things that the educators take into consideration while preparing the curriculum of life science lesson. Of these thoughts `the features of the educational science` category takes place in 122 spots. This is followed by the environment that the student is in (13) and readiness (4) categories. No view on the `gains` category, which is taken into consideration in preparing the curriculum of life science lesson, has been detected.5. Also in 122 statements in his book Emile it is seen that Rousseau has thoughts about the `features of the educational science` category, which is taken into consideration by the educators while preparing the curriculum of life science lesson. These thoughts are categorized under 7 main topics [language development (37), moral development (18), emotional development (17), mental development (16), physical development (15), personality development (12), and social development (2)]. 6. In a similar way, in 46 parts of Emile, he is found to have thoughts about the principles of life science education. These thoughts are categorized under 9 education principles [juvenility (27), actuality (5), concentration (4), locality (3), meaningfulness (3), from known to unknown (1), concrete to abstract (1), simple to complex (1), and closely away]. 7. In 106 statements, it is seen that he has thoughts about education. These thoughts are categorized under 25 subjects in Emile. `Learning by experimenting` has been phrased at most (26) and this is followed by the categories of `school` (25) `mistakes in education` (7), and `process in education` (6).
Collections