Akademik personelin Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinde yürütülen kalite çalışmalarına yönelik düşünce ve tutumlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi'nde görev yapan akademik personelin, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinde yürütülen kalite çalışmalarına yönelik düşünce ve tutumlarının incelenmesidir.Karma araştırma yöntemlerinden sıralı açıklayıcı desen modelinin kullanıldığı bu çalışmada, öncelikle nicel araştırma kapsamında Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinde görev yapan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 222 akademik personel ile yüz yüze anket tekniği kullanılarak görüşme gerçekleştirilmiştir. Nicel araştırma kapsamında elde edilen veriler analiz edilmiş ve bu verileri desteklemesi için nitel araştırma aşamasına geçilmiştir. Nitel araştırma kapsamında ise fenomenoloji deseni tercih edilmiş ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemleri bir arada kullanılarak belirlenen 20 akademik personel ile derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama amacıyla kullanılan ölçek ve yarı yapılandırılmış görüşme formları, literatürden ve uzman görüşlerinden faydalanılarak araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Nicel araştırmada kullanılan ölçekte 20 soru yer almaktadır. Ölçekteki sorulara verilen cevaplar 5'li Likert tarzında olup; 1- Kesinlikle katılmıyorum ve 5-Kesinlikle katılıyorum şeklinde derecelendirilmiştir. Araştırmada toplanan veriler SPSS programına yüklenmiş ve toplanan veriler üzerinde tanımlayıcı istatistikler, normal dağılıma uygunluk testi, açımlayıcı faktör analizi, bağımsız gruplar arası t testi, tek yönlü varyans analizi ve pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Nitel araştırmada kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme formunda ise açık uçlu 11 soru yer almaktadır. Katılımcıların izinleri doğrultusunda görüşmeler ses kaydına alınmış ve çalışmada katılımcılara birer takma isim verilmiştir. Katılımcılar ile yapılan görüşmelere içerik analizi yapılmış, 3 tema 6 alt tema ve 155 kod oluşturulmuştur.Yapılan karma araştırma sonucunda akademik personelin Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi'nde yürütülen kalite çalışmalarına yönelik düşünce ve tutumlarının bazı yönlerinin olumsuz bazı yönlerinin olumlu olduğu belirlenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular neticesinde kalite çalışmalarıyla ilgili daha fazla eğitim verilmesi ve tam katılımın sağlanması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. The main purpose of this study is to examine the thoughts and attitudes of academic personnel working in the University of Ahi Evran in Kırşehir towards the quality studies carried out at the university. In this study a sequential descriptive pattern model was used and firstly; in the scope of the quantitative research, 222 academic personnels working at Kırşehir Ahi Evran University and accepting to participate in the study were interviewed using face-to-face survey technique. The data obtained within the scope of quantitative research had been analyzed and in order to support this data, qualitative research stage was started. Phenomenology pattern was preferred within the scope of qualitative research and in-depth interviews were conducted with 20 academic personnels determined by used criterion sampling from purposeful sampling methods and maximum diversity sampling methods. The scale and semi-structured interview forms used for data collection in the study were created by the researcher using the literature and expert opinions. There are 20 questions in the scale used in the quantitative research. The answers given to the questions are in 5-point Likert style; it was graded as 1- Strongly disagree and 5-Strongly agree. Data collected in the study were uploaded to SPSS program and descriptive statistics, normal distribution test, independent-samples t test, one way ANOVA and pearson correlation analysis were performed on the collected data. The semi-structured interview form used in the qualitative research included 11 open-ended questions. Interviews were recorded with the permission of the participants and the participants were given nick names. Content analysis was conducted in the interviews made with the participants, 3 themes, 6 sub themes and 155 codes were created. As a result of the mixed reseaarch, it was determined that some aspects of opinions and attitudes of the academic personnels towards Quality studies carried out at Kırşehir Ahi Evran University were positive and some aspects of them were negative.
Collections