Karamanoğulları Beyliği`nin sosyo-ekonomik yapısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Anadolu'nun kapılarının 1071 yılında Büyük Selçuklu Devleti'yle birlikte Türklere açılmasından sonra Türkler, değişik toplumlar, kültürler ve medeniyetlerle etkileşim haline geçmişlerdir. Bu etkileşim Anadolu Beyliklerinde sosyal, siyasal ve dini birtakım değişikliklere sebep olmuştur. Anadolu beylikleri içinde önemli bir yere sahip olan Karamanoğulları da Anadolu Türklüğüne yaptığı hizmet, Türk diline yaptığı katkı ve Anadolu'nun imarında üstlendiği gayretle Tevâif-i Mülûk diye adlandırdığımız dönemde yerini almıştır.Karamanoğulları'nın üstün başarısının altında yatan temel sebep Türk kimliğini İslamiyet'le bütünleştirmesinden ileri gelmektedir. Kültürlerin ve müesseselerin kendisinden önceki kültür ve müesseselerin üzerine inşa edildiği düşünülürse Karamanoğulları kültür ve müesseseleri Türk-İslam kültür ve müesseselerinin bir devamı mahiyetindedir. Anadolu beylikleri içinde bulunan Karamanoğulları diğer beyliklerden farklı tarihi süreçle gelişme göstermişlerdir. Kendilerini Anadolu Selçuklu Devleti'nin varisi olarak gören Karamanoğulları bu durumu diğer Anadolu beyliklerine karşı kullanmışlar ve girdikleri hakimiyet mücadelelerinde bu tezi etkili bir şekilde kullanarak nüfuz ettikleri bölgeleri genişletmek için ellerinden geleni yapmışlardır. Karamanoğulları'nın Anadolu Selçuklu Devleti'nin devamı niteliğindeki hükümet teşkilatı, askeri yapısı, toprak sistemi, mimarisi ve sosyo-ekonomik yapısı beyliğin güçlenmesine ve cazibe merkezi olmasına neden olmuştur. Karamanoğulları'nın sosyal, ekonomik ve siyasi teşkilatı geleneklerden beslenmesine rağmen yerinde saymamış ilerlemenin gereği olan müspet değişim Karamanoğulları'nın her alanında kendini göstermiştir. Anahtar kelimeler: Anadolu, Beylikler, Karmananoğulları, Sosyo-Ekonomik Yapı, Tevâif-i Mülûk. Following the opening of the gates of Anatolia to the Turks in 1071, together with the Great Seljuk State, the Turks started to communicate with various societies, cultures, and civilizations. This interaction created some social, political, and religious shifts in Anatolian Principalities. Karamanoğulları, having an essential place among the principalities of Anatolia, emerged in the period we call Tevâif-i Mülûk with its service to the Turkishness in Anatolia, the contribution to the Turkish language and the efforts in the reconstruction of Anatolia.The foremost reason behind the superior success of Karamanids arose from the association of Turkish identity with Islam. Taking into consideration that the cultures and institutions were established on the cultures and institutions before them, Karamanids culture and institutions can be regarded as the continuation of the Turkish-Islamic culture and institutions.Karamanids, among the Anatolian principalities, progressed with varying historical process from the other principalities. The Karamanids, who viewed themselves as the heir of the Anatolian Seljuk State, adopted this situation against other Anatolian principalities and did their best to expand the territories they infiltrated by efficiently using this thesis in their struggle for dominance. The government organization, military structure, land system, architecture, and socio-economic structure of Karamanoğulları, which were the continuation of the Anatolian Seljuk State, led the principality to strengthen and become a center of attraction. Even though the social, economic, and political organization of the Karamanids was practiced upon the traditions, the definite improvement necessary for the progression was manifested in every area of the Karamanoğulları, and they were not in any situation where they made no progress.Key words: Anatolia, Karamanids, Socio-economic Structure, Principalities, Tevâif-i Mülûk.
Collections