Ortaokul beşinci sınıf matematik programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Bir durum çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, Milli Eğitim Bakanlığınca 2018 yılında uygulamaya konulan yeni Ortaokul Matematik programının geliştirilmesine katkı sağlamak amacı ile ortaokul matematik öğretmenlerinin beşinci sınıf matematik programına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırma ortaokul matematik programının beşinci sınıf düzeyi ve katılımcı grup ve görüşleri ile sınırlandırılmıştır. Araştırma, nitel türde desenlenmiş bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu 2019-2020 öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda görev yapan Ortaokul Matematik öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada veriler amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiş ortaokul matematik öğretmenlerinden elde edilmiştir. Bu çalışmada veriler Kırşehir ve diğer illerden seçilen katılımcı görüşlerine dayalı olarak elde edilmiştir.Çalışmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden benzer örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada 64 katılımcı görüşlerine başvurulmuştur.Örneklem grubunun oluşturulmasında Kırşehir ilinde görev yapan ortaokul matematik öğretmenlerinde gönüllü katılımcılık esasına göre 25 öğretmen diğer illerden ise elektronik ortamda ulaşılan ve gönüllü katılımcı olan 39 öğretmen çalışma gurubunu oluşturmuştur.Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış `Ortaokul Matematik Programı Değerlendirmesi Görüşme Formu` ile elde edilmiştir. Görüşme formu 5. Sınıf Matematik Dersi Programının kazanımlar, içerik, etkinlikler vs. gibi öğelerine yönelik sorulardan oluşturulmuştur. Araştırmada yüz yüze ve elektronik ortamda olmak üzere aynı görüşme formu kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Bu kapsamda araştırmada katılımcı görüşleri analizlerinden hareketle temalar/kategoriler oluşturulmuş ve temalar/kategoriler orijinal katılımcı ifadeleri ile desteklenmiştir. Araştırmada, katılımcı öğretmenler programın boyut/kategorilerine ilişkin olarak 594 görüş, 136 öneri belirtilmiştir. Buna göre katılımcı öğretmenlerin programa dönük olarak, İçerik, Kazanımlar, uygulamada karşılaşılan güçlükler ve programın güçlü ve zayıf yanları, boyutunda görüşlerinin daha çok olumlu olduğu görülmektedir. The research aims to reveal the views of secondary school mathematics teachers on the fifth grade mathematics program in order to contribute to the development of the program. The research is limited to the fifth grade mathematics program and the participant group and views.Research is a qualitative patterned case study. The universe of the study is formed by Secondary School Math Teachers working in the mone. The data were obtained from secondary school mathematics teachers determined by purposeful sampling method.The study group was determined with a similar sampling method. Opinions of 64 participants were taken in the research.Sample of the study is formed by 64 math teachers. 25 of them working in Kırsehir and the rest reached via electronic media in working in other provinces.Data is obtained with semi-structured `Interview Form of Secondary School Math Program Evaluation` developed the researcher himself. Interview form consists of questions about such topics as the achievements of the program, content, and facilities. The same interview form is used both in face to face interviews and electronic media.Data obtained from the research is analysed with descriptive analysis method. In this context, themes are shaped with the participants views and these themes are supported with the original participants' views.In the research, 594 opinions and 136 suggestions were stated regarding the themes of the program. Accordingly, it is seen that participant teachers have more positive views regarding the content, achievements, difficulties in implementation and strengths and weaknesses of the program.
Collections