Kayış-kasnak mekanizmalarında sürtünme ve temas oranları üzerinde incelemeler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Kayış kasnak mekanizmaları, teorik esaslar ve ya pılan deneme sonuçları göz önüne alınarak incelenmektedir. Mekanizma ile ilgili bazı standardlar genel çizgileri ile çevrilerek tezin sonunda verilmektedir. Kaynaklardan elde edilen bazı deneme sonuçlarına regresyon analizi uygulandı ve deney sonuçlarının korelas yon katsayıları elde edildi. Kayış pürüzlülüğü, temas ve sürtünme konularında açıklamaları verilmektedir. Kauçuğun kayma sürtünmesi, sürtünme gerilmesinin büyüklüğü teorik ve deneysel olarak verilerek mukayese edil mektedir. Pürüzlü yüzeylerin tesadüfi işlem modeli ve tesa düfi işlemlerin tarifi yapılmaktadır. Kayış yüzeyi pürüz modelleri sınıflandırılarak kayış temas gözlemleri halinde verilmektedir. II ABSTRACT `Some considerations on the rate of friction and contact situation of belt driving mechanisms.` The Main subject of this thesis is to give some theorical basis of belt driving mechanisms and to present some considerations about the experimental results. Regressional analysis was applied to the experi mental results previously made by researchers and suitable equations were given for representation of the related amounts, and regression coefficients for each other were calculated. Belt roughness contact and friction phenomenons were xplained for design consideratins. Sliding friction of rubber belt, and frictional stress were explained. In addition to those some standards related belt driving are added at the end of thesis.
Collections