İlköğretim 4 ve 5. sınıf matematik öğretiminde ideal öğretmen davranışlarını sınıf öğretmenlerinin gösterme düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
n ÖZET Bu araştırma Denizli Merkez ilçede toplam 39 ilköğretim okulunun 4. ve 5. Sınıflarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde hazırlık, giriş, işleniş ve değerlendirme basamağmdaki davranışlarını genel olarak gösterme düzeyleri ve bu davranışların mesleki kıdem, cinsiyet ve eğitim düzeyi yönünden farklılık gösterip göstermedikleri araştırılmıştır. İlköğretim 4.ve 5. Sınıf öğretmenlerinin göstermiş oldukları davranışlar; hiç, çok az, bazen, sık sık ve her zaman kategorilerine göre sınıflandırılmış olup matematik öğretiminde hazırlık, giriş, işleniş ve değerlendirme basamaklarındaki davranışları her zaman ve sık sık düzeyinde gösterdikleri ortaya çıkmıştır. İlköğretim 4.ve 5. Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminin işleniş basamağında kıdemli olan öğretmenler ile bayan öğretmenler lehine istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar bulunmuştur. Fakat matematik öğretiminin giriş ve işleniş basamağındaki davranışlarda öğretmenlerin eğitim düzeyleri bakımından bir fark bulunamamış,hazırlık ve değerlendirme basamaklarındaki davranışlarda ise eğitim düzeyi ile ters orantılı olup tecrübe ile doğru orantılı sonuçlar elde edilmiştir. m ABSTRACT In this study, the levels of the behaviour at four stages ( preparation, starting, performing and evaluation) were investigated using a questionnaire to primary school teachers'teaching mathematics at 4. And 5. Grade at 39 primary education schools in Denizli Central Administrative District. The differences of these behaviours were analysed in respect to their professional seniority, their sex and their educational level. The behaviours of these teachers were dossified as never, rare, sometimes, often and always. The levels of the behaviours of these teachers at preparation, starting, performing and evaluation stages were found to be always and often. Statistically meaningful results were found at performing stages for professionally senior and female teachers but no differences were found in respect to educational level at starting and performing stage. Experienced teachers were found to be more successful at preparation and evaluation stages regardless of their educational level.
Collections