Eğitim fakülteleri müzik eğitimi bölümlerinin piyano derslerinde gösterilmekte olan (Der Erste Bach, Schumann`nın Gençlik Albümü, Çaykovsky`nin Gençlik albümü, A. Adnan Saygun`un İnci`nin Kitabı`ndan) en çok kullanılan..
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümleri piyano derslerinde gösterilmekte olan ( Der Erste Bach, Schumann'ın Gençlik Albümü, Çaykovski'nin Gençlik Albümü, İnci'nin Kitabı'ından) en çok kullanılan eserleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Seçilen bu dört albümün teknik ve duygusal açıdan öğrenciye neler kazandırdığı saptanmış ve müzik bölümlerindeki piyano dersine giren öğretim elemanlarınca farklılık gösterip göstermediği belirlenmiştir Araştırma iki bölümden oluşmuştur. İlk bölümde piyano eğitimcilerine ilişkin sorulara yer verilmiş, ikinci bölümde ise konuya ilişkin sorular sorulmuştur. Araştırma sonunda, bu dört albümün içinde piyano öğretim elemanlarınca en fazla tercih ettikleri albüm belirlenmiş ve bu belirlenen albümlerin öğrenciye hangi istendik davranışları kazandırdığı saptanmıştır ABSTRACT This investigation has been realized with the purpose of determining the most used works among the works like (Der Erste Bach, The Youth Album of Schumann, The Youth Album of Tcheikovsky, The Book of İnci and ect.) from the albums which are taught in the Music Lesson of the Musical Education Departments of the Education Faculties. It has been demonstrated that what these four albums, which have been chosen, gained to the students technically and as affective,. and it has been showed that whether this has had any differences in accordance with the instructors who teach piano lessons of the Music Departments or not. Investigations has two Sections. The questions concerning the Instructors who give piano lessons have been asked in the first Section, and the questions concerning the subject have been asked in the second Section In the end of this investigation, the most prefered albums, by the Instructors who give piano lessons, in these four methods has been detennined, and it has been showed that what kind of wished behaviours were gained to the students by these determined methods.
Collections