İlköğretim okullarının 4. sınıf fen bilgisi öğretiminde araç-gereç (deney yaprakları) ve bulmaca tekniğinin öğrencilerin akademik başarısına katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
in ÖZET Araştırma 'İlköğretim okullarının dördüncü sınıf Fen Bilgisi öğretiminde Araç Gereç (Deney Yapraklan) ve Bulmaca Tekniğinin, Öğrencilerin Akademik Başarısına Katkısı' başlığı altında toplanmıştır. Bu çalışma ile beş hipotez sulanmıştır.Bu hipotezler aşağıda verilmiştir. 1-îş yöntemi ile araç - gereç (Deney Yaprakları) ve Bulmaca Tekniğini kullanan öğrencilerin ön test basan ortalamaları ile klasik anlatım yöntemi uygulanacak öğrencilerin ön test basan ortalamaları arasında fark yoktur. 2-İş Yöntemi araç - gereç (Deney Yapraklan) ye Bulmaca Tekniğini kullanan öğrencilerin ön test son test başarı ortalamalarında olumlu bir fark vardır. 3 -Klasik Öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin ön test son test basan ortalamalarında olumlu fark vardır. 4-İş yöntemi ile araç - gereç (Deney Yaprakları) ve Bulmaca Tekniğini kullanan öğrencilerin klasik anlatım yöntemi ile ders işlenen öğrencilerin son test basan ortalamaları daha yüksektir. 5- İş yöntemi ile araç - gereç (Deney Yapraklan) ve Bulmaca Tekniğini kullanan öğrencilerin derse yönelik görüşleri daha olumlu olur. Uygulama Denizli ili Atatürk İlköğretim okulunda deney olarak gerçekleştirilmiştir. Deney 1997 1998 öğretim yılında 90 kişilik dördüncü sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Deney deseninde bir sınıf kontrol, diğeri ise deney grubu olarak alınmıştır. Deney grubundaki öğrencilerin deney yapraklan ve konu sonunda bulmaca tekniği uygulanmış, kontrol grubuna ise klasik anlatım yöntemi uygulanmıştır. Öğrencileri ünitenin başında ön test, sonunda ise son test ve görüş belirleme anketi uygulanmıştır. Bulmacalar ünite içindeki konuların sonunda öğrencilere ödev olarakIV verilmiştir. Bu testler öğretmen yapımı kritere dayalı testler olup 25 maddeyi kapsamıştır. Başarı testinin sonunda öğretmence hazırlanan, öğrencilerin derse yönelik görüşlerini belirtmeyi amaçlayan 10 soruluk bir anket verilmiştir. Bu çalışmanın sonunda elde edilen bulgular aşağıda ana başlıklar halinde verilmektedir. Fen Bilgisi dersindeki ön bilgileri açısından deney grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. Deney grubunda uygulanan araç - gereç (Deney Yapraklan) ve Bulmaca Tekniği ile ders işleyen öğrenciler ve klasik anlatım yönteminin uygulandığı öğrenciler arasında ön test - son test başarı ortalamaları arasında olumlu bir fark görülmüştür. Deney grubunda uygulanan araç - gereç (Deney Yaprakları) ve Bulmaca Tekniği ile ders işleyen öğrenciler ve klasik anlatım yönteminin uygulandığı öğrencilerin son test başarı ortalamaları arasında olumlu bir fark görülmüştür. Deney grubunda uygulanan araç - gereç (Deney Yapraklan) ve Bulmaca Tekniği ile ders işleyen öğrencilerin ders işleme yöntemine yönelik görüşlerini belirtmek amacıyla uygulanan anket olumlu gelişme göstermiştir. V ABSTRACT The research was collected in that topic: The contribution of the materials to academic success in fourth grade Science Teaching in primary schools. Five hypotheses were tested with this study. These hypotheses were given below: 1 -There is no difference between the first test success averages of the students who use materials (Experiment Papers) and Puzzles Technique with work method and the first test success averages of the students who will be applied the classical expression method. 2-There is positive difference in the first and the last test success averages of the students who use work method materials (Experiment Papers) and Puzzles Technique. 3 -There is positive difference in the first and the last test success averages of the control group students whom the classical learning method was applied. 4-The last test averages of the students who use (Experiment Papers) and Puzzles Technique with work method and the students who use the classical method are more higher. 5-The ideas of the students related with the lesson who use materials (Experiment Papers) and Puzzles Technique with work method are more positive. The application was carried out as an experiment at Atatürk Primary School in Denizli. The experiment was applied for the ninety - person fourth grade students in 1997 - 1998 school year. One classroom was used as control and the other was as experiment group in experiment lessons. Experiment papers and the technique of puzzle at the and of the topic were used for the students in the experiment group and the classical expression method was used for the control group.VI The first test at the beginning of the units and the last test and idea determining questionnaire at the and of the unit were applied for the students. The puzzles which were at the and of the subjects in unit were given as home assignment those tests were teacher made criterion and consisted of twenty-five matters. A ten questioned questionnaire was given at the end of the success test which was prepared by the teacher and which aims the ideas of the students for the lesson. The findings which are gained at the end of this study are given below : There is not important difference between the experiment group and the control group in science lessons in terms of the first knowledge. An important difference was seen between the students who took lessons with the usage of materials (Experiment Papers) and Puzzles Technique in experiment group and the students whom the classical expression method was used.This difference was seen between the first test and the last test success averages. The questionnaire was applied for the students who took lessons whit the usage of the materials in experiment group in order to determine the ideas of the students towards the method of lesson instruction. This questionnaire showed a positive development.
Collections