Türkiye`de eğitim fakülteleri müzik eğitimi bölümlerinde şan (bireysel söyleme) derslerinde öğretilen eserlerin antolojisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada Türkiye'de Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde, bireysel söyleme derslerinde öğretilen eserlerin antolojisi konusu ele alınmadan önce çalışmaya ön bilgi olarak Şan' in tarihçesi ve eğitimi hakkında bilgiler verilmiş, sonra teknik konular üzerinde durulmuş, ses eğitimi sırasında izlenebilecek yollar örneklerle anlatılmıştır. Antolojinin oluşturulabilmesi için, Türkiye'de Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde, bireysel söyleme derslerinde öğretilmek üzere seçilen eserlerin neler okluğu, öğretilen eserler arasındaki benzerlikler, en çok öğretilen eserlerin hangileri olduğu, veri toplama aracı olarak belirtilen ankette, konu edilen albümlerdeki parçaların ^es tekniğini geliştirmeye etkisi hakkındaki yoaımları üzerinde durulmuştur. Araştırmada veri toplama aracında yer alan sorulara verilen cevaplara bağlı olarak Lionel sonuçlara varılmıştır ABSTRACT In this research the history and education of singing is mentioned as on introductory part and also the physical features of the voice is studied, before dealing with the anthology of the songs which are thought in the individual-singing lessons, at the Faculty of Education's Music Departments in Turkey. Then technical subjects are dealt with and the ways which can be followed in the education of voice are explained with examples. To form the anthology the songs that were selected for teaching at individual singing lessons, at the Faculty of Education's Music Departments, the similarities between the songs which are taught, which songs are taught mostly, the comments about the effects of the songs on the voice technique in albums which were mentioned in the questionnaire, as a data-collecting material are dealt with by making questionnaire. In research, the General results are arrived according to the answers that were given to the questions in the questionnaire for data-collection.
Collections